Annons:
Etikettetik-miljö
Läst 3205 ggr
Staffan
3/18/07, 10:25 PM

God El

Det går en reklamfilm på TV med Lasse Åberg för ett företag som heter God El. Enligt reklamen ger de sina kunder ett bra elpris och skänker hela sin avkastning till välgörenhet. 

Någon som testat God El och vet ifall de är bra eller inte? Och huruvida detta är en helt ideell satsning eller inte?

>> www.godel.se 

// staffan

Annons:
Ida
3/18/07, 10:30 PM
#1

Har inte provat, men det är en mysig reklamfilm. :)

AnnaLundin
3/19/07, 12:54 AM
#2

*funderar* Jag undrar om jag inte hörde något om att det var humbug bakom det där också… Men jag minns ju inte hur det var och varför Fundersam så… Ska se om jag kan lyckas luska lite.

Staffan
3/19/07, 10:12 AM
#3

#2

Tack Anna, återkom gärna om du hittar någonting!

// staffan

AnnaLundin
3/19/07, 1:10 PM
#4

Det enda jag hittade när jag googlade lite var det som finns här http://www.flashback.info/showthread.php?t=405795&page=3 

Tror att det var något annat jag hade hört om, men jag kan vara fullständigt ute i det blå, på cykeltur Oskyldig. Men någon hake måste ju finnas….

AnnaLundin
3/19/07, 1:21 PM
AktieTrader
3/19/07, 3:39 PM
#6

Företaget God El ägs av en stiftelse som ska ge överskottet till välgörenhet. Om det är ett knep att få kunder så är det ett knep att kunna ge mer till välgörenhet. VD'n tar inte ut mer än 27000kr i lön.

Läs mer på Di

Annons:
precis
3/19/07, 6:43 PM
#7

Det som några hade reagerat på var att inga pengar ännu gått till välgörenhet. Men en stiftelse måste ju bygga upp ett kapital under ett, två år först, innan de kan börja välja projekt och dela ut överskott.

Upp till toppen
Annons: