Annons:
Etikettekonomi
Läst 3872 ggr
[Ninjakossan]
2011-09-15 16:03

Kan jag få en ny dosa?

Läste ett blogginlägg idag som jag känner är relevant inom det här med konsumentmakt och rättigheter man har som konsument. Bankerna verkar ibland helt strunta i att de faktiskt har att göra med kunder.

http://zenigen.blogspot.com/2010/10/bonus-pa-banken.html

Inlägget handlar om en man som som heter John, John behöver byta batteri i sin Swedbank-dosa. Han går till banken, som säger att John själv måste köpa ett batteri på Teknikmagasinet och byta. John anser att banken borde stå för det, eftersom han redan betalar 155 kr om året för sin dosa med vilken han gör deras jobb. Inte heller kan han få en ny dosa, trots att den nyare modellen är säkrare.

Ja, det är betydligt roligare och imponerande än vad jag får det att låta. In och läs med er, man både skrattar och svär!

Annons:
AnnaLundin
2011-09-15 16:18
#1

jag har inte läst bloggen, men jag tycker det är att göra en höna av en fjäder. Att göra bankärenden själv via datorn besparar oss massor med tid och krångel, då vi slipper passa öppettider och släpa oss iväg till banken. Att då gnälla och krångla över ett litet batteribyte, tycker jag är rent trams.

Jag har själv köpt batteri till min dosa några gånger. Och jag tror inte ens att det har kostat så mycket pengar utan betydligt mindre.

[Ninjakossan]
2011-09-15 16:21
#2

Jag tycker att det är en principsak. Klart att det sparar oss tid och krångel, men samtidigt så betalar man ju faktiskt för att använda den här tjänsten, och då kan jag tycka att de bör tillgodose med nytt batteri/ny dosa.

Det jag egentligen tycker är konstigast är att han inte fick en nyare dosa, som de själva säger är säkrare. Varför ska han bekosta ett batteri till sin gamla dosa när de sitter där med nya, bättre dosor? Vilket han skulle få om dosan var trasig, men inte får när batteriet är slut.

Maria
2011-09-28 09:37
#3

Men herregud.

Det finns inte ens i min föreställningsvärld att gå till banken för att byta batteriSkrattandeSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Elshira
2011-10-02 02:25
#4

Jag skulle nog heller aldrig gått till banken för att byta baterier, men tycker ändå han hade kunnat fått en ny dosa. Varför ska man inte ha det som är säkrast.

Fast å andra sidan så betalar jag ju noll kronor för min nordéa dosa så jag ska väll inte säga något :)

Hakuna matata!

Lill-Kisse
2011-10-08 01:14
#5

Vad kan man jämföra det här med då? Betalorder kanske?

Jag får blanketter, som jag fyller i med penna. När pennan tar slut, köper jag ny penna. Pennan är en förbrukningsvara, som jag bekostar själv. Samma sak gäller naturligtvis batterier. De har inte heller evigt liv, utan får bytas på egen bekostnad.

[sakring]
2011-10-09 09:38
#6

Förstår inte den bank som taar betalt för intrenetanvändning och dosor. Själv har jag 3 sådana olika dosor och har inte betalat ett öre för någon av dem och inte för internetbankens tjänster heller.

Annons:
Upp till toppen
Annons: