Annons:
Etikettbra-och-dåligt-bemötande
Läst 3052 ggr
[SweetRose]
2011-10-13 16:55

Bojkotta Tele 2!

Nu måste jag få skriva av mig lite här, jag är så arg så det finns knappt ord!

Min 76 åriga mormor har länge betalat för ett abbonemang från tele 2 som hon aldrig använder då hon har fristående telefon och tv samt inte använder internet alls. Hon försökte länge ta kontakt med Tele 2 och säga att hon ville säga upp sitt abbonemang med dem men det var helt omöjligt! Efter nästan 2 månader lyckades hon få tag på dem men de sa att hon måste betala endå för den tiden som är kvar (hon fick det automatiskt när hon flyttade in, alltså har hon inte bett om något abbonemang från första början)

Jaha tänkte hon och tänkte säga upp det endå för hon använder det endå inte. Innan hon hinner detta dock så kommer en dörr-till-dörr försäljare och försöker sälja till henne men hon säger att hon inte vill ha något nytt utan frågar om han kan hjälpa henne säga upp det hon har nu.

Ja visst säger mannen! skriv på här bara så blir det bra.

1 månad senare får hon 2 räkningar, då har den lille ****** lurat på henne att skriva på ett nytt abbonemang för 3 år! Och det går inte att få tag på tele 2 alls och om man fick det skulle de säkert inte ge henne pengarna tillbaka.

Annons:
imsuchadiva
2011-10-13 17:00
#1

Därför ska man ALLTID läsa igenom vad man skriver på.

Jag är grymt nöjd med tele 2!

[SweetRose]
2011-10-13 17:03
#2

Ja, det är klart, men det är inte så lätt om man är 76 år med nedsatt syn.

Samt om personen säger att han "fixar det bara du skriver på här"

AnnaLundin
2011-10-13 19:03
#3

Är det länge sedan dörrknackaren var där?

Enligt hemköpslagen har man nämligen rätt att ångra sig! Hon har ju dessutom blivit lurad!

MiroSputnik
2011-10-24 08:04
#4

Det är just av den anledningen jag aldrig öppnar dörren om det inte är någon jag känner på andra sidan. Speciellt äldre människor ska nog akta sig för att godtroget öppna dörren för folk. Risken att bli lurad eller rånad är stor…

Jag har Tele 2 och har aldrig haft problem med att komma fram till kundtjänsten. Är mycket nöjd med dem.

Tråkigt att din mormor råkat ut för dessa problem.

yvonnel
2011-11-08 22:32
#5

Det finns något som heter Allmänna reklamationsnämnden ARN - där kan man få hjälp att häva ett köp som är oskäligt. Eller i först hand - rådfråga i kommunen där du bor, hos konsumentkontoret.

Jag har haft stort problem med tele 2 dom är i grunden oärliga, oavsett om det finns dom som är nöjda med dom.

Mitt problem liknar ditt, jag skulle byta bolag till tele2 dom skulle avbryta det gamla men det glömde dom och jag fick dubbla räkningar, när jag hade min dotter i USA det kostade 15,000 ooch varkek telia eller tele2 ville hjälpa till att återställa. Detta är nu ca 15-16 år sedan, jag visste det inte då hur starkt det är att anmäla till ARN, men det är alltså en myndighet.

[sakring]
2011-11-18 17:26
#6

Har Tele2 på en fast telefon. De brukar ringa och säga att de vil tacka mig för att jag är deras kund genom att erbjuda mobilt bredbnad och jag  svarar att jag inte har någon dator.

Nu har de börjat ringa mig och erbjuda mig billigare telefoni  genom ett mobilt nät istälet för det fasta. Jag har tackat nej men de envisas med att ringa. Senast sa jag att jag byter operatör ifall de ringer igen.

Annons:
Bjornen
2011-11-19 06:43
#7

Jag har polisanmält tele 2 flera gånger, då de begår bedrägeri. Ena gången frågade jag om det var telia och det sa de att det var. Men det var tele 2. Om någon ringer från tele 2 så frågar jag alltid efter försäljarens personnumer som jag kan använda till en ev. polisanmälan.

Om tele 2 finns i eller utanför en butik så ringer jag butiken och berättar att jag går aldrig mer in i butiken när de har anknytningar till tele 2.

Upp till toppen
Annons: