Annons:
Etikettmarknadsundersökningar
Läst 814 ggr
tlover
3/13/16, 8:45 PM

(M) Hur lång ska en teprovsmakning vara?

Hur lång skulle du tycka att en teprovsmakning skulle vara om du skulle fara på en?

För er som inte vet vad en teprovsmakning är så är det att man kommer, får testa några olika teer och får veta lite om dessa teer och te allmänt (eller efter tema) och får fråga om man har frågor om te.

Alternativen är:

30 min, ett te, 159:-

1h, tre teer, 199:-

2h, fem till sex teer, 398:-

l'm back

Annons:
Ria74
3/13/16, 8:51 PM
#1

Jag hade valt en provning med 5-6 sorter. Dels för att jag hade velat prova några stycken för att kunna hitta något spännande och dels för att jag hade velat kunna jämföra sorterna.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

VildaVittra
3/13/16, 9:10 PM
#2

Valde annat. För mig innebär en provsmakning att man får en munfull av varje sort, så det låter som lite få sorter per alternativ för att det ska vara något sådant.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

taylor__lambert
3/13/16, 9:24 PM
#3

Valde annat. Mest för att se svaren men också för att om jag skulle gå på teprovsmakning samt information så skulle jag ju gärna vilja hitta ett te som passar mig (vet inte hur många te sorter jag provat) samt skulle jag vilja veta hur man får bort torrheten som skapas i halsen efter man druckit te. Men ja, minst 4 te sorter skulle jag nog vilja få chansen att prova och jämföra :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

tlover
3/13/16, 9:54 PM
#4

#1 Tack.

#2 Du menar cupping tror jag (det är ju också en provsmakning men en speciell sorts provsmakning).

Själv håller jag inte såna, dels för att jag inte har materialet och dels för att jag länge endast visste om "Trial by fire" vilket inte är något jag vill bjuda på. 😛

Jag kommer nog att ha det i framtiden, men även då skulle jag nog inte ha så många sorter (om än fler än ovan förutom på den kortaste varianten) för har man för många sorter blir det svårt att skilja teerna åt.

#3 Hmm själv dricker jag te då jag är törstig så man kan lungt säga att jag aldrig upplevt det. Kanske är det egenskapen som heter "astringent" på engelska (vet ej vad den heter på svenska) som du menar. Om så är fallet så finns det teer som är mer eller mindre "astringent".

Kanske ska du fråga på te iFokus. Nån annan där kanske vet.

l'm back

TjockaBerta
3/14/16, 8:32 AM
#5

Jag svarade tre. Annars glömmer jag bort och blandar ihop teerna.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: