Annons:
Etikettkonsumenträtt
Läst 2856 ggr
Itchy
2016-06-13 13:52

företag som ej skickar beställning eller svarar på

jag beställde för nu 4! veckor sedan 2st graverade namnbrickor till min hund, från ett företag jag beställt flertal gånger från, och alltid varit nöjd med både service & kvalité, men nu sitter jag här och är rent sagt förbannad över att jag varken fått min beställning, eller någon respons från företaget trots att jag mailat dom och frågat vart mina brickor tagit vägen

jag har redan betalt denna beställning, och nu undrar jag hur jag ska gå tillväga att få tillbaka mina pengar i och med att företaget (LR Design) inte verkar vilja svara på mail, eller om det är helt lönlöst

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
vendelay
2016-06-13 13:57
#1

Eftersom det har fungerat bra tidigare kanske de bara är underbemannade eller har ledigt nu under sommaren? Jag har aldrig beställt därifrån så jag vet inte.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[AnimeV4]
2016-06-13 13:59
#2

Har de ingen kundtjänst du kan ringa till? Kanske en facebooksida? Vissa företag är kassa på att sköta mejlen.

tlover
2016-06-13 14:00
#3

Har du testat att ringa? Det kan ju vara som #1 säger att dom har mycket att göra just nu.

Ett företag jag brukar beställa från brukar också alltid få mina mejl i skräpposten av nån anledning, kanske kan det vara det som hänt?

l'm back

Itchy
2016-06-13 14:02
#4

de har ingen FB sida, och det enda numret jag kunde hitta hade lagts ner på kundens begäran, och jag har beställt under sommaren tidigare utan problem :(

You can't spell Bitchy without Itchy

[AnimeV4]
2016-06-13 14:11
#5

#4 Nej, så trist! Du kanske kan fråga på iFokus om någon har liknande upplevelser ifrån beställningar som gjorts nyligen? Kolla även recensioner på google och lite så. Kanske har de bytt ägare eller börjat missköta sig?

tlover
2016-06-13 14:29
#6

#4 Här hittade jag ett annat nummer

Men detta verkar misstänkt att vara som #5 säger (men kan ju vara en annan lr design)

l'm back

Annons:
tlover
2016-06-13 14:45
#7

Om inget annat funkar är det ju ARN som gäller (det står även på leveransvillkoren) Men det mesta där verkar specialgjort så då kan det vara lite krångligt att få tillbaka pengarna om dom tex redan gjort varan (ångerrätten gäller inte specialbeställningar).

l'm back

Itchy
2016-06-13 19:09
#8

#6 tack! det är definitivt dom då de har samma logag/design, och befinner sej i samma stad, ska ringa dom imorrn och se vad som hänt min beställning

You can't spell Bitchy without Itchy

Itchy
2016-06-14 11:15
#9

tyvärr verkade inte det numret vara rätt heller, utan en äldre förvirrad man svarade som inte visste vad LR design var för något :(

You can't spell Bitchy without Itchy

vendelay
2016-06-14 12:02
#10

#9 Men nej, stackars honom! Det här låter ju jättekonstigt. Du får gärna skriva här i tråden ifall det löser sig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Åsa S
2016-06-16 10:15
#11

Polisanmälan är det som gäller ifall man betalt, inte får varan och det inte går att få tag i säljaren. När man gjort polisanmälan kan  man kontakta kortbolag, bank och se om det går att få tillbaka pengarna.

Itchy
2016-06-16 19:29
#12

#11 ska skicka ännu ett mail nu till dom och se om jag kan få någon respons, för jag har ännu inte fått mina brickor jag betalat för 😡

You can't spell Bitchy without Itchy

Itchy
2016-07-01 22:09
#13

fy fan! säger jag bara för detta oseriösa företag, är så förbannad nu så jag bara kokar, fick för en vecka sedan ett mail med texten "Kommentarerna för din order är
Går ej att debitera kort.

Bedrägeriförsök.

Din order har blivit uppdaterad till följande status.
Ny status: Annulerad/Makulerad"

så jag försökte naturligtvis att lägga en ny beställning då jag trodde att det var något fel, och fick inom en timme ett mail från dom med texten

"Kommentarerna för din order är
IQ fiskmås, gå några år i grundskolan hade gjort dig gott

Din order har blivit uppdaterad till följande status.
Ny status: Annulerad/Makulerad"

finns det något sätt att anmäla detta företag för deras oseriösa sätt ??

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
tlover
2016-07-01 22:17
#14

#13 Vad jag förstått så är det ARN som gäller om man ska anmäla företag även om jag vet inte om det går att anmäla att dom är ohövliga.

Här är en checklista över saker som ska kollas/göras innan man kan göra en anmälan till ARN

l'm back

Itchy
2016-07-01 22:21
#15

#14 då de betalade tillbaka pengarna så tror jag inte att det går att anmäla dom till ARN

You can't spell Bitchy without Itchy

tlover
2016-07-01 22:24
#16

#15 Okej, missade att dom hade betalat tillbaka pengarna. Då om du misstänker något brottsligt så är det nog polisen som gäller annars så, ja skitstövlar finns tyvärr överallt men vissa ställen kan man ge recensioner på företag (tex hitta tror jag nuförtiden) där skulle du kunna ge en dålig recension.

edit: eventuellt så kan du kolla med "Hallå konsument" först

l'm back

Upp till toppen
Annons: