Annons:
Etikettbra-och-dåligt-bemötande
Läst 2371 ggr
Staffan
2016-09-29 14:47

Hej då Tre!

Nu har jag väntat tillräckligt länge i telefonkö hos telefonoperatören Tre utan att få hjälp så nu ger jag upp. Hade tänkt beställa en ny telefon och förlänga mitt avtal men nu går jag någon annanstans.

Först satt jag i telefonkö i 20 minuter och väntade på att få prata med någon alls. Inget besked om hur många som var före mig i kön eller hur många minuters beräknad väntetid det var.

Förklarade för killen i andra änden mitt ärende och fick beskedet att jag skulle prata med någon på en annan avdelning. Sa då att jag inte hade lust att sitta i ytterligare en telefonkö varpå han försäkrade att det var en intern avdelning och att det skulle gå snabbt. Nu efter en halvtimme gav jag upp och la på luren.

Svagt av en teleoperatör att inte ens kunna berätta hur lång väntetid det är.

// Staffan

Annons:
Staffan
2016-09-29 14:51
#1

Om det är så de behandlar nya kunder och kunder som vill förlänga ett avtal, hur behandlar de då kunder som "bara" behöver hjälp…

Em_
2016-09-29 17:00
#2

När man säger upp abonnemanget blir de plötsligt väldigt lätta att få tag i . Ringde upp mig flera gånger och undrade om jag var säker och erbjöd någon rabatt om jag stannade.


Staffan
2016-09-30 13:10
#3

#2 Em_

Det är så dags då… :)

// Staffan

Maleficum
2016-09-30 13:11
#4

Min bror och pappa bråka en del med 3 i somras också när de skulle testa deras internet på landet (till oss och min morfar) som inte alls funka att bara stoppa i och köra som det stod i instruktionerna. Senare under sommaren var det även mastproblem (och då var det inte bara 3 som inte funka utan i princip alla operatörer) och trots min brorsas tjatande (och min morbror) hos de olika operatörerna så ansåg dem bara att de minsann inte kunde se att det skulle vara något fel, riktigt dålig info sen på nätet också om det (stod bara att de kolla upp i princip) och tog flera dagar innan det blev någorlunda fixat.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tant Grön
2016-09-30 14:27
#5

Skaffade ett 3 kontantkort och pengarna försvann jättefort trots att jag knappt inte använde den mobilen. Fast det kanske inte var 3.s fel. Är mest nöjd med Telenor av dom jag har provat.

Tjeja
2016-09-30 20:46
#6

Tack för alla varningar! Verkligen supermärkligt med en telefonkö som inte uppger boplats eller beräknad kötid alls 2016 i Sverige. Ännu mänskligare att det är ett kommunikations företag som sysslar med modern telefonkommunikation dessutom!!! Sjukt!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
OlgaMaria
2016-10-05 11:20
#7

Tre och Tele(s)nor avråder jag verkligen ifrån! Har använt tele2 väldigt länge och de har aldrig gjort något som gjort mig missnöjd! Och man kan fixa med det mesta själv på deras hemsida som att ändra abonnemangsinställningar själv. Superbra!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

TatsuOni
2016-10-05 11:30
#8

Hade mobilt bredband hos Tre för ett antal år sedan. Min surfmängd försvann direkt utan att jag hade gjort nästan någonting. Hastigheten m.m blev värdelös efter ett tag, men jag fick ingen hjälp.

När jag kontaktade deras kundtjänst via mejl för ett problem och förklarade vad jag hade testat så fick jag någon standardsvar att testa det och det. Men det var exakt det jag skrev att jag HADE testat.

När min bindningstid väl gick ut så ringde jag för att säga upp det och mötte en ytterst otrevlig kundtjänst som dessutom kastade på luren i örat på mig när jag sa att jag inte ville fortsätta. Han inte ens säga till att jag ville ha en skriftlig bekräftelse. Kan tillägga att jag själv uttryckte mig trevligt.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Niklas
2016-10-17 18:13
#9

Staffan, det verkar som om du inte är helt ensam om din uppfattning. I en färsk kundnöjdhetsundersökning hamnade Tre sist. https://www.thelocal.se/20161017/and-swedens-worst-mobile-operator-is


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: