Annons:
Etikettövrigt
Läst 995 ggr
tlover
10/20/17, 9:25 AM

Köper du hellre från små butiker än stora?

"When you buy from a small business an actual person does a little happy dance" 

- Okänd (el iallafall för mig, där jag såg bilden stod det inte vem dom hade citerat)

Handlar du hellre från små butiker än ifrån stora? Eller kanske tvärtom?

och jag kan intyga att citatet stämmer 😃

l'm back

Annons:
tlover
10/20/17, 9:29 AM
#1

När det finns alternativ så väljer jag gärna små el medelstora butiker. 

Men jag handlar hellre från en lokal butik än en liten butik som inte är lokal (tex lapland ecostore är min got too butik när det gäller alla möjliga ekologiska produkter även om det finns en hel del nuförtiden)

l'm back

Torparmor
10/20/17, 9:39 AM
#2

Kött handlar jag helst i liten lokalbutik som säljer svenskt eller direkt från producent, fisk från fiskbil med bra och hållbart fångad fisk. Övrig mat på en större Willysbutik med bra sortiment och trevlig personal . Grönsaker blir mest egen producerat. Enklare prylar till reparationer od köps  på byggvaruhus eller billighetsaffärer medan dyrare varor köps i mindre lokala affärer. Böcker köps via nätet


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

tlover
10/20/17, 9:46 AM
#3

#2 Stora nätbutiker eller små? Jag gissar att som bok e handel kan det vara svårt att slå sig in på marknaden

l'm back

Torparmor
10/21/17, 9:55 AM
#4

Är med i Bonniers bokklubb sen starten, handlar även på Bokus då jag genom medlemskap i en förening och ett företagsnätverk har bra villkor där.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: