Annons:
Etikettkonsumenträtt
Läst 8126 ggr
Kristina Ponting
2017-12-15 09:47

MobileGroup Nordic AB / Telanova

Bakrund: MobileGroup Nordic AB / Telanova

Jag var på stan och en man kom fram till mig och undrade vilket mobil abonnemang jag hade, jag svarade: Telia sedan 35 år tillbaka! Han svarade då att jag hade bonus att få, varpå han gav mig en platta och en dator, jag blev väldans glad. Tog prylarna under armen och gick, sedan fick jag en räkning på 4000 kronor för bredband abonnemang jag inte beställd 8st. Och där jag bor finns inte bredband - Koppar för fast tele. Och det ända jag tar mig ut på är mobilt med tre eller Telenor eller tele Danmark funkar här. Så för mig det värdelöst! Och svindyrt för något han sa var en bonus.

Jag är psykiskt sjuk, och ha en hjärnskada pga, MC olycka.

Annons:
tlover
2017-12-15 09:55
#1

Där gäller distanshandelslagen och du har rätt till 14 dagars ångerrätt. 

Kontakta företaget och informera dom om att du ångrar dig redan idag. Du får förmodligen betala för att skicka tillbaka grejerna men det är en liten summa i sammanhanget. 

Du får ångra dig även om du brytit förpackningen men du kanske får betala lite för slitage

l'm back

Vixxen
2018-01-31 00:05
#2

Hur har det gått?

Kristina Ponting
2020-06-07 08:10
#3

OJ! Det var ett tag sedan, eftersom jag kan webb, så ställde jag till ett helsike för dom, anmälde till polisen, konsument o.sv. Sen hackade jag sönder deras sajt, fult  JA! Efter ett tag så fick jag ett mail att skicka tillbaka abbonemamgen, eftesom jag inte skrivit på något, så skickade jag korten, 8st abbonemang med dator skrivet medelande. Dom bad mig ta bort alla anmärkningar, tja, svårt när jag inte kom ihåg alla sajter……:)

Upp till toppen
Annons: