Marknadsföring/Reklam

Reklam från Reve

2018-01-30 23:51 #0 av: Sindri

På senare tid har det börjat dyka upp mail från ett företag som heter Reve, de säljer kläder.
Jag klickar på Avsluta prenumeration, men då får jag till svar att jag inte är prenumerant!!!  Har sökt dem på nätet för att hitta mailadress eller telefonnummer - men det finns inte förstås. Vill väldigt gärna veta hur det fått min mailadress.

Vanligtvis kan man avprenumerera direkt via Outlook, men i detta fallet går det förstås inte.
Jag är ytterst försiktigt med att lämna min mailadress så de måste ju fått den av ett annat företag som försäkrar att man inte lämnar ut adresser till  tredje part.
Vad gör man? Anmäler till Datainspektionen?

Anmäl
2018-01-31 06:39 #1 av: tlover

Jag vet inte men det där är olagligt. Du skulle kunna ringa och fråga konsumensombudsmannen i din kommun tex. Eller tex ringa och fråga Datainspektionen om det är dom som du vänder dig till

Anmäl
2018-01-31 13:52 #2 av: Sindri

Jag har vidarebefordrat mailet till Datainspektionen, få se om de gör något, men är inte så hoppfull.
Jag klagade häromåret över att hitta.se lägger ut födelsedatum och annat på nätet, men det var inget de kunde göra något åt. Arg

Anmäl
2018-02-19 19:45 #3 av: Carrosh

Jag skulle skräppostmarkerat mailen, om jag var du, så slipper du få dem i inkorgen.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl
2018-02-19 22:53 #4 av: Sindri

Ja, det har jag såklart gjort, men jag vill komma åt själva företeelsen, veta vem som sålt min mailadress. Jag är som sagt väldigt sparsam med att använda den mailadressen utom till rent privata saker. Alla registreringar, internethandel, medlemsskap etc ligger på en annan mailadress så någon har helt klart brutit mot ett löfte om integritet.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.