Annons:
Etikettövrigt
Läst 5964 ggr
tlover
4/27/18, 10:17 PM

Har du nån gång känt dig lurad vid ett köp?

Har du någon gång känt dig lurad då du köpt något från ett företag? (dvs inte ett köp på tex Blocket)

l'm back

Annons:
tlover
4/27/18, 10:27 PM
#1

Jag kan inte komma på att det har hänt nån gång. Mindre nöjd visst men inte lurad

l'm back

micki78
4/28/18, 12:06 PM
#2

Ja en gång köpte jag ett mobilfodral till min mamma. Fodralet var fel och när jag mailade butiken så fick jag aldrig något svar tillbaka trots upprepade mail. Fodralet kostade 249kr. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad butiken heter idag. Jag kommer alltid googla på företag som jag inte känner till så bra innan jag handlar igen.

MonicaLagerquist
5/31/18, 8:22 AM
#3

Inget större köp men senast vi skulle köpa vitlökspulver så kom vi hem med vitlökssalt istället. Hann ju såklart öppna burken innan jag insåg mitt misstag. Troligen det dyraste saltet jag köpt.87 kronor för 500 gram.

Stolt ägare till fem La permer

Tant Grön
6/1/18, 3:33 PM
#4

Köpte Knorrs  lasagneplattor med färdig sås. Jag är ju vegetarian och på sidan av paketet stod det Veggitips: man kunde i stället för att sätta till köttfärs ta aubergine, spenat och fetaost. Som tur var läste jag innehållsförteckningen innan jag skulle laga och där stod det att det innehöll baconfett från gris. Kände mig väldigt lurad och hade oturligt nog köpt två paket.
Skrev till Knorr (Unilever) och klagade och fick ett ganska snorkigt svar att jag borde ha förstått att det inte var vegetariskt eftersom det inte stod vegetariskt på framsidan. 🤪
Blev ju väldigt dyra lasagneplattor.

Kommer aldrig att köpa något från dem mer. 😡

MonicaLagerquist
6/1/18, 4:23 PM
#5

#4 Vilka puckon.

Stolt ägare till fem La permer

Tant Grön
6/1/18, 4:28 PM
#6

Kändes som om dom ville lura vegetarianer att äta gris. 😕

Annons:
Upp till toppen
Annons: