Annons:
Etikettövrigt
Läst 2923 ggr
tlover
2018-09-27 23:18

Kollar du jämförspriset i butiken?

När du handlar mat, kolar du då vad jämförspriset är och jämför med andra liknande varor?

Jag gör näst intill alltid det och märker ofta att varor som dom väljer att framhäva som billiga sällan är det billigaste märket (sen så är det väl kanske billigare än vad det märket är i vanliga fall men det är sällan billigast av alla.) 

Jag menar inte att man alltid måste välja det billigaste utan jag undrar mest om ni kollar det för att lägga in det i beräkningen om vilka varor som hamnar i varukorgen.

l'm back

Annons:
tlover
2018-09-27 23:18
#1

Jag kollan nästan alltid jämförspriset

l'm back

Pyttelite
2018-09-27 23:25
#2

Jag försöker väga in andra aspekter oxå än priset. Till exempel om det är en kravprodukt eller motsvarande.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


tlover
2018-09-27 23:26
#3

#2 Det gör jag med men frågan var mer om man kollar på jämförspriset. Det kan ju vara en del i det hela även om den är liten 🙂

l'm back

Pyttelite
2018-09-28 00:53
#4

Jag väger nog nästan alltid in priset i bedömningen. Är det ”billiga” produkter väljer jag hellre kravprodukter. Prisskillnaden är kanske procentuellt större men utgiften är relativt liten.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-10-29 11:30
#5

Kollar oftast priserna, för det är väldigt ofta som det är dyrare att köpa de "billiga" varorna. Särskilt när det gäller saker som finns i lite större förpackningar också. Då kan t.ex. ett trepack vara billigare till normalpris än vad tre stycken av den reade varan är tillsammans. Skulle det dock vara något jag inte behöver tre stycken av så köper jag förstås bara en.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Siggebus
2018-12-05 05:40
#6

Ja det gör jag. Inte alltid det avgör men ibland blir man lite full i skratt över deras uppenbara försök att med speciell skyltning få en att tro att man gör ett "klipp" 🙂
Ett stående exempel är t ex paprikor - i min affär har de ofta "extrapris" på inplastad 3-pack av paprika. Bara det att struntar man i de stora färgglada bokstäverna som påstår att det är ett "klipp" och kollar in kilopriset så ser man att om man plockar 3 st paprikor i lösvikt så är kilopriset lägre.  Finns många andra liknande exempel också.

Annons:
Grace2009
2019-02-05 13:42
#7

Kollar alltid på jämförpriset! Däremot är det frustrerande att det onödigt ofta är fel på mitt lokala coop, så på en del varor räknar jag fram jämförpriset själv med hjälp av mobilens kalkylator.

MonicaLagerquist
2019-02-05 14:54
#8

Alltid.

Stolt ägare till fem La permer

S.L
2019-07-21 18:43
#9

Alltid, köper hellre större förpackning och får billigare jmf pris 😊

Carmarino
2019-07-22 10:54
#10

#9 Det är inte alltid stora förpackningar är billigare. Man får kolla noga och räkna på styckepriset även där. 🥵


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: