Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettguldstjärna-till
Läst 3136 ggr
johan
0

WOW! Bredbandsbolaget

Ringde nyss Bredbandsbolagets support för digital tv. Kruxet är att vår fjärrkontroll har pajat ihop. Man hade väntat sig evigt köande och tjatande att få den hjälp man vill ha.

Men…

De svarade inom 5 sekunder. Jag förklarade att fjärren var trasig. Fick inte oväntat frågan om jag bytt batterier och självklart har jag det. Direkt svarade han att han skickar en ny fjärr.

Samtalet var över och löst på mindre än 3 minuter. Sådant gillar jag!

// Johan

Mvh // Johan

Engla
0

Skönt att det gick undan, annars brukar de vara väldigt sega…Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Linda
0

Oj det var värst, du måste haft TUR gå och köp en lott vettja;)

Ida
0

De kanske har en annan support för digital-tv än vad de har för bredband, för den är som bekant under all kritik. Jag är glad att du är nöjd (vi får väl se om det kommer någon fjärrkontroll.. Flört) men jag har som ni vet inte en enda positiv upplevelse från mina dryga 30 samtal med deras support.

Men, alla kan ju bättra sig, antar jag. :)

johan
0

Jag tror även jag gjorde ett smart val att ringa strax innan 14-tiden. Det är nog klart värst på kvällarna.

Mvh // Johan

Ida
0

#5 Helt säkert. Jag passade på att ringa Posten igår på dagen (för de går väl inte ens att ringa på kvällen) och fick jättesnabba svar på flera postkontor. Super!

[Sajberlena]
0

Satt i kö till Telia i 45 minuter för att anmäla att åskan slagit ner…

Varför kan inte sådana ställen som t ex Telia anpassa sin kundtjänst till efterfrågan? Jag menar, jag tror aldrig jag suttit mindre än 20 minuter i kö dit, vare sig det gäller företag eller privatabonnemang, oavsett vilken tid på dygnet det varit…

[Anna-N]
0

Telia är ju helt klart värst! När man ringer dit och får höra att man har köplats 147! så kan man ju smälla av!

- Det kallar jag inte kundservice på långa vägar.

Ida
0

#7 Hoppas att de har fler än en pers som jobbar i kundtjänst då! ;)

[Anna-N]
0

#8: Ja, man kan ju alltid hoppas =) Men med tanke på kötiden så börjar man ju undra….Oskyldig