Leverans drar ut på tiden
Imorgon är det två veckor sen jag beställde en grej från ett företag i Danmark. Det stod att leveranstiden var 1-2 dagar. Beställde alltså på en torsdag, på måndagen efter så kom informationen in till Bring att det ska komma ett paket.
Det står det fortfarande. Företaget säger att Bring har problem med att scanna paketen eller nåt liknande, just den pallen eventuellt. Jag skrev till dom igår att jag ville annullera orden och få pengarna tillbaka. De svarade med att tacka för min tålmodighet (jag är inte alls tålmodig) och ge mig en kupong på 200kr att handla för. Inget svar om annullering (eller att jag ville byta utlämningsställe för den delen då jag var på resa när beställningen gjordes).
Jag kollade upp företaget innan jag gjorde beställningen, de hade bra recensioner men de kan väl varit köpta för allt jag vet. Vad kan/ska jag göra nu? Vore det för extremt att hota med polisanmälan om statusen inte ändras till imorgon?
"I'm too old for this shit."
- Redigerat 2025-07-30 14:01 av Syntium
Vad heter företaget?
Ja, polisanmälan är inte rätt väg att gå än så länge i alla fall. Det finns många anledningar till att leveranser kan bli försenade.
Semestertider, värmebölja, översvämningar, plus det vanliga med tekniska problem som kan hända vem.som helst.
Ibland kan man byta utlämningställe när distributören har paketet.
Om du skall anmäla så finns det en konsumentorganisation inom EU som behandlat klagomål mot företag inom EU-länder som inte är ditt hemland. Jag har fått superbra hjälp av dem två gånger.
ecc@konsumentverket.se
- Redigerat 2025-07-30 14:39 av Sindri
#1 Ja, polisanmälan kanske är lite drastiskt i nuläget, är bara frustrerad. Som du säger, saker händer men att Bring "har problem med att scanna" just dessa paket så här länge tycker jag är lite svårt att förstå.
Tror inte de försöker scamma mig men tycker ändå det är märklig, det brukar ju gå smidigt att beställa och skicka saker för det mesta.
Tack för länken, får se om den kommer till användning.
"I'm too old for this shit."