Säng för 10 lök
Min mamma som är av den mer skojjiga människan såg reklamen där dom säljer sängar/madrasser för 10 lök.
Hon gick in på affären och började fråga och känna och provligga i dom här sängarna som dom gjort reklam för. Då säger hon till killen som hjälpt henne att hon ska köpa två sådana sängar/madrasser. När hon kommer till kassan så säger killen att det kostar 20.000, mamma rotar i väskan och plockar upp en påse med 20st gula lökar och säger "Varsågod".
Killen vet inte vad han ska göra utan ringer chefen som kommer dit. Mamma förklarar att dom säljer ju sängarna/madrasserna för 10 lök styck. Och här har hon 20 lök som hon räcker fram.
Chefen skrattar och dom pratar litegrann. Innan mamma går därifrån så säger hon; "Om jag hade fört det här till domstol(?) så hade jag vunnit."
För det var ju ett företag som hade som reklam att dom sålde en bil för 100 bananer och en man fick inte i affären köpa en sprillans ny bild för 100 bananer. Mannen före det vidare till domstolen(?) och fick rätt, han blev en sprillans ny bil rikare.
Iallafall, efter det min mamma gjorde så tog det 2 dagar innan reklamen var borta.
Humor! :-)
Tom
*S* Vilken reklammiss…:o)
Heja mamma!
Ha ha ha ha …det va det bästa idag
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

HAHAHA! Snacka om skinn på näsan!
Inte mer än rätt, synd bara att hon inte fick några sängar!
Bra gjort av din mamma! Jag är i och för sig inte så säker på att det alltid går igenom i domstol. Det är felaktig marknadsföring, men med ett uns sunt förnuft förstår nästan vem som helst att företaget syftar på något annat.
Men det är onödigt att utmana ödet och nu fick de en knäpp på nosen! :)

#7 Mjo, om reklamen säger tex 7 äpplen för en mobil och att företaget som har reklamen sedan nekar. Då går det 9/10 gånger igenom och "målsägande" fått rätt och ger företaget 7 äpplen och går därifrån med mobilen.
Hahahahahahahahahahahahahahaha!! XD
#8 Det kanske är värt att testa… Vem är det då som tar upp målet? Marknadsdomstolen eller stämmer man företaget i fråga?
Haha, schysst mamma
Helena