Ellos
Hej
Första gången jag köper större grejor på nätet. Känner mej lurad.
Beställde ett bord och där stod att det var fraktfritt. Ok, klickade i beställningen. Sen kom fakturan och där stod frakt 395 kr!!! Längre ned stod det "hemleverans"! Vilket jag varken beställt eller såg i kundkorgen att det skulle vara.
Nu har jag kontaktat dem 3 ggr utan att få svar. Hur gör jag nu med detta?
395 kr är ju mycket pengar för en vara på 759 kr.
Hoppas ngn känner igen och kan förklara.
Kontakta konsumentverket i din kommun så får du hjälp! Lycka till!
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
Ok, men jag vill nog helst få ngt slags svar från dem först. Är det andra här som har dålig erfarenhet av dem?
Nu har jag äntligen fått svar. Eftersom det är ett tungt bord (stod inget hur mycket det väger!) så blir det en separat leverans hem till dörrren. Postnord tar mest 20 kg. Jag har inget begrepp om vad frakt/leveranser kostar. Är det mycket med 395:- för att få det hem till bostaden? Ni om köper grejor på nätet som är lite tyngre, vad har ni för erfarenhet av det?

#3 Jag fick precis hem en hel fåtölj med fotpall från Trendrum.se och där står det klart och tydligt att allt som kostar över 999 kr är fraktfritt. Så oavsett om jag köper en stor dubbel kontinentalsäng som väger mycket eller en enstaka köksstol som väger mycket mindre så är frakten fri om priset bara var över 999 kr.
Jag var inne på Ellos och kollade- håller med dig om att infon är bristfällig. Det står visserligen att tyngre varor kostar mer men det borde stå på varje vara då som ÄR tyngre än det de accepterar att det blir extra kostnad eller så borde det stå vad varan väger.
I mitt fall så kom det ingen avisering alls att jag skulle få mitt paket hem till dörren. Jag fick ingen klarhet i hur det var så jag tog leveranskoden och gick ner till mitt PostNord ställe. Där hade dom mitt paket! Jag fick ut det och fick t o m låna den pirra för att få hem det.
Sen kontaktade jag Ellos och krävde att de skulle ta bort frakten för hemleverans eftersom jag hämtat det själv. Och det gjorde dom!
Ett bra slut, trots allt.-

Gud vad dåligt skött med information etc. Bra att det löste sig ändå 🙂
Ja, det var bra. Men jag är inte så sugen på att anlita dem igen.