Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikett: övrigt
Läst 1448 ggr
Ida
0

Snålhet eller konsumentmakt?

Hur kommer det sig, om man är god för ca 200 miljarder kronor, som exempelvis Ingvar Kamprad, att man kör en 15 år gammal Volvo, flyger ekonomiklass och äter femkronorskorv till lunch?

Är det snålhet eller har rikedomen helt enkelt inte stigit dem åt huvudet?

Hur skulle du göra om du blev multimiljonär?

Läs om miljardärerna som lever snålt

KeramikeniSkredsvik
0

Det är inte dom stora inkomsterna man blir rik på - det är dom små utgifterna … !

Rickard07
0

Jag skulle lyxa till det lite mer än dem, hehe.

Jenna-Gun
0

Tror att det inte har stigit åt huvudet.

Kanske är livet som Svensson ganska bra.

Sara
0

Jag hade nog inte slösat men jag hade köpt kvalitetsprylar istället för billigaste alternativet.

Sara

abbis
0

jag är övertygad att kamprad är snååååål…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

AnnaLundin
0

Men hörrni, det är väl kanske inte en slump att just Kamprad gör sådär… Han är ju Snålänning…

Jag skulle nog aldrig bli multimiljonär, såvida jag inte vann stora summor. Men OM detta skulle inträffa så skulle jag lösa mina skulder, göra ett antal investeringar i gården (renovering, om-, ny- och tillbyggnad mm) och köpa ny bil (och en lastbil att transportera hästarna i…). Möjligen kanske anställa någon för att sköta mockningen i stallet, eftersom min värkbrutna kropp helst vill slippa det numera.

Men i övrigt skulle jag nog fortsätta leva som vanligt.

Ida
0

Jag skulle absolut inte sluta arbeta, för då skulle jag bli utråkad. Däremot skulle jag nog unna mig mer än vad Kamprad gör, det gör jag utan att vara miljonär! ;-)

Aelsklinn
0

Jag skulle nog mest se till att ha bra och nys MILJÖVÄNLIGA grejer som fungerar. Allt från uppvärmingen av huset till vitvaror och bil. Det är nog en va de viktigaste investeringar jag skulle göra.