Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettkonsumenträtt
Läst 952 ggr
novembre
0

Problem vid köp av ebok

Hej,

Jag köpte för första gången en ebok på CDON.  jag betalade med mobilt bankid men  betalningen gick inte igenom, jag försökte några ggr tills jag valde att betala med bankkort istället. Köpet gick då igenom och jag  fick bekräftelsemail att köpet gått igenom. 

Men i beställningshistoriken på CDON  står inte mitt köp med. Bara de köpen som blev annulerade. Jag hittar inte heller den digitala nedladdningningen. När jag kollade i min historik på bankkontot så står det  däremot att jag betalat itll cdon 3 ggr… Jag har alltså betalat för boken 3 ggr, inte fått med det på orderhistoriken eller någon ebok… Vad ska jag göra egentligen? 

Ingenting verkade gå rätt till. Jag vågar inte köpa eböcker igen om det riskerar att  bli såhär igen. Vad har ni för erfarenheter av eböcker. Har det varit problem med att köpa ebok för er tidigare eller hadre jag bara ovanlig otur?

Frolly
2

Har i sig bara köpt på Adlibris och Bokus men har aldrig upplevt problem vare sig där, när det gäller böcker, eller CDON, när det gäller andra pinaler. Du kan säkert bara skicka en print screen till kundtjänst så regleras det alldeles säkert så snart det är vardag och vanliga bankdagar igen 😊