Cillit bang..
Rengöringsprodukter reklamas det för på tv mest hela tiden. Men Cillit Bangs reklam om nya allrengöring tar nog priset.
Det ska visst räcka med att ta lite på en svamp och dra över en riktigt fastbränd mathinna på spisen så är det skinande vitt sedan. Är det frätande medel eller? 
Nån som provat?
Sara
Och OM Det nu är så frätande och effektivt, VILL man då hålla i svampen man häller det på, medan den fräts sönder?
Nej jag har inte provat, men man blir ju nyfiken (och irriterad) när man ser reklamen. Provar man kommer man ju bara att upptäcka att det inte fungerar och att det är hopplöst att reklamera det. Stor eloge till den som orkar det!
Jag har provat Cillit Bang. Inte som de gör i reklamen, men väl på köksbordet. Sprayade på lite på en mycket grisig, av barnen insmörad bordsskiva och torkade med trasa.
Kan säga att det blev rent. T o m lacken försvann!! Vid närmare granskning på baksidesetiketten står det att man inte skall använda medlet på trä, men nu står jag här med ett härligt flammigt bord…
Är man klantig så är man, men jag kommer inte använda det igen, det är ett som är säkert.

#3 Haha, jag har gjort samma sak. Det blev väldans rent och bordet är numera väldigt matt. :-)
Jag använder det i köket fortfarande ändå, för det är riktigt bra på kakel och runt spisen m.m.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Ja, och på diskbänk och kranar! För att inte tala om fläktfiltret!!!
Ok, det är bra att veta!
Sara
Det låter som att det är väldigt frätande, vilket gör att det faktiskt kanske fungerar! Men det låter nästan lite läskigt att använda…
Det kanske fräter bort fingrarna på ett miljövänligt sätt?
Jag tycker sådana starka rengöringsmedel verkar rent livsfarliga! Jag och en kompis läste på cillit bang-flaskan i affären: Medlet fick ligga på ytan i MAX EN MINUT! Vad händer annars? Fräts lacken på spisen upp? Huga… nej här hemma kör jag enbart med svanen-märkta grejer.
Tror jag ska låta flaskan stå i skåpet och damma i fortsättningen…