Hemelektronik på nätet
Hemelektronik är en oerhörd osexig benämning, men vad jag menar är produkter som tv, dvd, vitvaror etc.
Har ni någon gång köpt det på nätet och hur funkade i så fall det? Pris? Kvalitet? Information om produkten, leverans etc?
Själv har jag köpt samtliga vitvaror till köket på Tretti.se.
Mycket lyckat. Mycket bättre priser än i butik, jättebra info/bilder på sajten, enkel beställning, lageruppföljning på nätet, bra support etc. Det kan jag verkligen rekommendera.
Det enda negativa som inträffade var vid leveransen. Vi hade, eftersom vi bor mitt i stan, på fjärde våningen i gårdshuset, beställt uppbärning av en kyl/frys. Eftersom vi inte visste om den gick in i hissen var det lika bra att beställa det, för hur skulle vi kunna bära upp ett så stort åbäke själva?
Problemet var att transportfirman inte heller ville bära upp det. Han menade att för det skulle det ju behövas flera man till och bärselar osv så det gick inte. Där stod vi med vår 160 kgs-kyl och hade betalat 695 kr för en uppbärning vi inte fick. Till slut fick vi hjälp av våra byggkillar att på egen risk köra kylen i hissen och sedan släpa in den i lägenheten.
När jag ringde Tretti.se om detta var det dock inga problem att få tillbaka pengarna och de bad verkligen om ursäkt.
Så helhetsbedömningen är väl godkänt. :)

Har tex handlat en platt tv och det fungerade lysande. Även en hel del mindre hemelktronik och aldrig haft några problem.
Japp, har handlat elektronik på nätet. DVD, dator, digitalkamera m.m. Fungerar bra, snabba leveranser o framförallt prkatiskt.
Köpte ny frys i veckan och kollade på tretti.se men den var 300 :- billigare i butik - så den här gången fick det vara. Men helt klart kommer jag fortsätta handla på nätet.
#3 Vår kyl/frys var ca 6 000 kr billigare än i butik. :) En del butiker har dock väldigt låga marginaler pga hårt konkurrens, så det är verkligen värt att jämföra.