Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettövrigt
Läst 117 ggr
Sabah
1

Paketet byttes ut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dåligt skött av fraktbolaget! Paketet har inte bara försvunnit, det har bytts ut!! 😠 Självklart måste de ersätta avsändaren, det säger sig ju själv! Man måste ju kunna lita på de som hanterar ens saker, man betalar ju för en tjänst!

Dessvärre verkar det ju inte som Emanuel är den enda som drabbats! Skrämmande!! 😠

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a7e087/postnord-salde-jacka-och-koparen-fick-traplanka

Bild från Pixabay. Personen på bilden har inget samband med artikeln.

💖🧡💛💚💙💜

Emanuel Axelsson, 21, skickade i väg en såld märkesjacka – men köparen fick hem en träskiva i stället. Postnord har än s
Caeli
1

Nu har jag ingen erfarenhet av hur dessa köp- och säljgrupper på Facebook fungerar men jag tycker att det är ganska blåögt att skicka en så dyrbar vara innan man fått betalt. Hur vet man säkert att det är PostNords fel?

• Redigerat 2022-02-03 16:50 av Caeli
Sabah
1

#1: Kanske det kan vara någon annan men de måste ju kunna lämna garanti på sådant, sådant får inte hända, de måste ha rutiner som förhindrar att paket och andra försändelser hamnar i orätta händer! Man ska kunna känna sig trygg med att skicka saker med dem!

💖🧡💛💚💙💜

Caeli
1

Tycker ju att den postanställde som lämnade ut en planka borde minnas det. 🙄

Längst ner på paketet på bilden i Aftonbladet syns försändelse ID. Bara att söka på PostNord så ser man hela resan.

Åsa S
1

Tyvärr stjäls det en hel del på vägen. Jag har jobbat på systembolaget och då vi skickar varor mellan butiker så används postnord. Jag tog emot en stor vinkartong av posten som skickats från annan butik. Den kändes väldigt lätt och när jag skulle leverera in såg jag att det skulle vara 12 flaskor i kartongen men det var bara 2. Jag ringde till butiken och de hade stoppat ner 12 i kartongen så nånstans på vägen stals de. Vi fick skicka en reklamation via nån digital tjänst men gissar att inget hände.

Sabah
1

När jag tittar på paketets resa(med ID-numret) hittar jag att det sedan det anlänt till ombud först blivit levererad och sedan : ångrad utlämning efter det ska mottagaren ha fått två (2) sms-aviseringar och till sist har paketet returnerats.

Skumt! 🤔

💖🧡💛💚💙💜

Mandra
0

På PostNords terminaler stjäl personalen som korpar. Har varit med om det flera gånger. Personalen vet att de kan göra det utan att något händer.
PostNord ersätter aldrig någonting om man inte skickat rekommenderat.
Hur uppenbart det än är att någon på PostNord som stulit.
Kan ge er flera ex om ni vill.