Kolsyrepatroner halvfulla?
Har en Sodastreamer och dricker ganska mycket kolsyrat vatten. Har precis börjat skriva ner hur ofta jag får byta så första intervallet var 2 veckor.
Vissa patroner behöver man knappt trycka ner knappen så kommer det kolsyra men ganska ofta tycker jag att jag behöver trycka en del för att det ska hända nåt. På en splitterny patron.
Jag kan ju inte bevisa nåt (störigt) men känns verkligen som det fuskas med påfyllningen så behövde gnälla lite.
"I'm too old for this shit."
Jag tycker att nya verkar vara bra, men att de tar slut olika fort. Jag har ju inte fört några anteckningar eller så, men senaste har jag inte haft så länge och jag får knappt ut någonting ur den!
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#1 Ja men precis. Har glömt att skriva ner nu när jag bytt men en tanke jag fick nu att det kanske är jag som slarvar med att skruva fast patronen för dåligt? 🤔 får testa denna hypotes
#2 Du får upptadera oss om du kommer fram till något!
#3 Ska göra! (Jag slarvar alltså med att skruva fast den ordentligt, och därför sitter den dåligt men jag är säker på att du fattade vad jag menade 😅)
#4 Javisst gjorde jag det! 😁
#0: Är det de vanliga 40 centimeter långa tuberna du menar?
#6 De kan nog vara 40cm, ja. De är vanliga som jag byter i affärer häromkring
Såna har vi också. De brukar räcka en eller två månader tror jag. Fast det är nästan bara jag som dricker vattnet kolsyrat. Det blir ungefär en påfyllning om dagen.
#8 Ska se lite hur länge en patron räcker för mig. Bara jag som använder men jag dricker i stort sett inget annat än kolsyrat vatten.
Förr var vi fler som bara drack kolsyrat, då tog det inte ens två veckor innan patronen var slut så vi funderade på om det var maskinen det var fel på och skaffade en ny. Det var inte fel på maskinen.
Sen spelar det väl in hur mycket man tar åt gången. Jag vill ha "lagom" med bubblor, men om man tar mer går det ju åt snabbare.
Jag fyller alltid kolsyra tills det är fullt.
#10 Hur menar du? Jag brukar trycka olika mycket beroende hur mycket bubblor jag vill ha.
#11: Jag trycker in och håller tills säkerhetsventilen utlöser. Då innehåller vattnet maximalt med bubblor.

Jag har också upplevt att ibland behöver vi byta ofta.
Stolt ägare till tre La permer
Nu har jag fört lite statistik och det en patron tar ganska exakt två veckor för mig att göra slut på. Jag dricker ju som sagt bara kolsyrat så det kanske är rimligt.