Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettkonsumenträtt
Läst 1510 ggr
[Anna-N]
2007-12-19 19:03
0

Presentkort

Fick presentkort hos Guldfynd då vår son döptes. Det var på sammanlagt 280 :- för gravyr på silversaker han fick.

Var in till affären i början av november o lämnade sakerna, visade presentkorten och beställde gravyren för de pengarna. Hämtade ut det här om dagen och då hade ett av presentkorten datum till 17/11 och enligt expediten skulle det inte gälla längre!. Vilket jag övertalade om att det måste det väl göra då jag beställde i början av november och kan inte veta hur lång tid det skulle ta innan de gjort klart. Dessutom blev summan 500 kronor. Skulle de inte informerat om vid beställningen att det skulle bli dyrare än 280:-? Eller?.

Dessutom uppträdde de snoffsigt o jag tycker tror inte det blir någon mer affär i den kedjan. Har hört flera som är missnöjda, får felbeställningar, blir dyrare osv.

Rickard07
2007-12-19 20:48
0

Skandal.

abbis
2007-12-20 00:53
0

uruselt…gillar inte den kedjan ändå …otroligt slätstrukna

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

abbis
2007-12-20 00:54
0

10 år gäller presentkort om inget annat uppges på kortet..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ida
2007-12-20 13:32
0

Det är larvigt av dem eftersom du lika gärna hade kunnat betala vid beställningen och då hade ju presentkortet gällt.

Hur blev det till slut? Fick du använda presentkortet eller ej?

Tycker absolut att du ska gå vidare med det annars, det är ju en bra mycket större förlust för dem att tjafsa om 280 kr än låta dig använda det där presentkortet. De har ju fått betalt för det redan!

[Anna-N]
2007-12-20 15:20
0

#4: Jo, jag fick använda kortet då ja hävdade att det var innan de 17/11 som vi beställde. Men det jag tycker är fel är att expediten visste att jag hade presentkort på sammanlagt 280 :- och jag sa att det skulle vara gravyr för den summan. Ändå slutade det på 500 :-. Tycker det borde sagt att det kommer bli dyrare. Nu är det ju som det är egentligen för jag vill ju inte "skänka"efter sakerna om jag vägrade hämta ut det. Men nu i efterhand tycker jag det är helt fel egentligen och att de borde få stå för 220 :- ….

Man kanske ska se till att betala vid beställningen så man vet HUR mkt det går på exakt.

Micce11
2007-12-29 02:32
0

Personligen tycker jag presentkort är skräp, folk tror sig veta vad man gillar när de ger julklappar och sådant, klassikern är att det blir liggande i nån låda till texten antingen försvinner eller att den hittas efter 28år eftersom jag inte gillar att utöva friluftsliv mer än en promenad i skogen och till det behövs ej tält och dylikt…