Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettvarning-för
Läst 1429 ggr
abbis
0

Varning för säljare som skräms

Fick ett mycket otrevligt samtal idag från IT SAKNDINAVIA.Killen som ringde påståd att ha hittat ett företag som tänkt peka om mitt företag till en annan server.Han påståd att företaget och killen som hette tord köpte upp domännamn och sen gjorde så att mitt .se inte skulle fungera .Eftersom jag är helt tappad bakom en vagn så bad jag om att få ringa upp men det gick inte för att han hade inget direktnr påstod han..Blev då misstänksam och bad honom ringa när sambon kom tillbaka..han ringde  och då visade det sig att han sålde typ .com .net till mer än 3 dubbla priset och menade att om vi inte köpte alla dessa + abonnemang på 800:- per år så skulle vi i princip inte ha någon sökning på vårt .se kvar..

Bra sälj knep att skrämma upp folk som inte kan..Nu kollade sambon upp företaget IT SKANDINAVIA har varken mejladress eller hemsida..Killen som han påstod köpte domännamn har bara en mobil med kontantkort ..JO JO

´Nu är det ju på det viset att det dom säljer inte går att värja sig emot men jag tror inte att någon som söker keramik går in på en sida som heter krukmakeri hemjord .net och sen hittar maskiner tittar vidare..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

AnnaLundin
0

Det är ungefär som den Skrikandes typ som ringde upp min då 60-åriga ensamstående mamma för att erbjuda henne beskydd. Hon svarade att "du får inte ringa mig om det här för jag har NIX" varpå säljaren skrämde henne ytterligare med att "det bryr jag mig inte om för vi samarbetar med polisen"….

Min mamma har skinn på näsan och inga som helst skäl att ha beskydd. Så hon köpte naturligtvis ingenting, men det fick henne ändå att börja fundera på ifall hon faktiskt hade ett skyddsbehov…

[Sajberlena]
0

Jag måste säga att man upphör aldrig att förvånas över alla oseriösa försäljare som finns!

Skrämselkategorin är en, aggressiva är en annan. De som blir märkbart irriterade och otrevliga när man säger att man inte vill ha. Vad tror de - att man skall ändra sig och köpa för att de uppträder otrevligt? Personligen reagerar jag tvärtom, vilket jag brukar vara vänlig nog att upplysa dem om. "Hade jag varit tveksam så har ditt otrevliga uppträde precis avgjort saken, tack och hej"…

Ida
0

#0 Bra att du uppmärksammar detta. Det kan inte sägas för mycket!

Sovgott
0

Hyresgästföreningen var här och skrämde oss och sa att vår hyra skulle gå upp med 600 kr/månaden. Uppenbarligen ljög dom för veckan efter kom hyreslappen och hyran hade gått upp med ca 40 kr/månaden.

Ida
0

#4 Hm, kanske för att hävda att det är de som lyckats sänka höjningen med 560 kr. ;)

Loove
0

abbi…vi var med om något liknande…men vi ringde den som har hand om all hantering kring vår webshop och köpte den domänen det handlade om för 130kr/år Cool 

Lovisa