Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikett: konsumenträtt
Läst 1502 ggr
Ceciliaolucifer
0

Bunden till abonnemang

jag blev så irriterad häromveckan när jag ringde upp min operatör för att kolla om jag hade ngn bindnings tid. Jag får då höra att jag skrivit på ett kontrakt på 18 månader och jag VET  att jag inte har gjort det!!

Jag hittade det här abonnemanget som jag ville ha, Tele2Comviq fastpris så jag letade upp en kille i en galleria där jag bodde och sa att det här vill ha. Jag fick ingen telefon och förstår inte hur jag kan ha blivit bunden i 18 månader när jag inte ens gått med på ngn kampanj eller dylikt!

Jag chattade med kundservice och det slutade med att dem loggade ur ifrån chatten!!!!

AnnaLundin
0

Kontakta dem via telefon och be dem skicka dig en kopia på det avtal de påstår att du har skrivit på.

Sen kan jag väl säja att många av de här förmånliga abonnemangen ofta gäller bara om man binder sig till dem för en viss tid. Vi har just varit på telenor och förhandlat om våra företagsabonnemang. Vi kan få telefoner till en aning mer förmånligt pris när vi förlänger våra avtal, men det är marginellt egentligen. Vi köper nya telefoner via Dustin i stället - där har de den modell vi vill ha.

Ida
0

#0 Vilket abonnemang är det du har? Hur mycket betalar du per månad?

Som sagt, kräv att få en kopia på avtalet, det är ju det bindningstiden grundar sig på.

Ceciliaolucifer
0

#2 Tele2Comviq fast pris, 500kr/mån!

Ska göra det!

Ida
0

#3 Jag har samma abonnemang, men utan bindningstid.