Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettövrigt
Läst 1757 ggr
Zandra---83
0

Teckningskurs

Nu vet jag inte om jag kanske lägger in detta på fel sajt, men om det är så får ni ta bort denna tråd!

Jag har länge funderat på en teckningskurs (brevkurs) så jag har något att göra när jag sitter hemma (och framför allt nu när jag snart ska operera mej och kommer att få lite problem att vara ute). Men tänkte höra med er nu om ni har något erfarenhet av denna kurs (hemsidan, men hittade kursen i Easy Shopping, reklamhäfte) www.tecknaochmala.a.seLänken öppnas i nytt fönster

Men det som gör att jag är fundersam på brevkurser är just för att det för x antal år sen så tog det upp i Plus på 1:an om (jag ror det var en annan teckningskurs) om att de ej höll vad de lovade och så. Därför vill jag gärna veta mer om någon annan har någon erfarenhet, bra och dåliga!

Så berätta både bra och dåliga erfarenheter om dom!

Ida
0

Jag har aldrig provat. Kolla om du hittar något på Plus hemsida om vilken typ av problem som uppstått med teckningskursen, även om det var ett annat företag som tillhandahöll den. Då kan du ju alltid fråga om de punkterna innan du beställer kursen, så att du vet vad du köper.

Zandra---83
0

Okej tack för tipsen!

Zandra---83
0

#1 Jag har nu försökt ta reda på om mvilken kurs det var som de tog upp och så, men får inga träffar på Olus hemsida.

precis
0

Jag skrev ett svar till dig på "pyssel"… kolla där, och så får du såklart visa upp dina kreationer på "serier.ifokus.se", så får du GRATIS respons från mig och några till som älskar serier och att teckna … :)

Zandra---83
0

#4 Okej.

[Sajberlena]
0

Jag har hela den teckningskursen.

Köpte den för närmare 20 år sedan. Enda problemet jag kan minnas var att man inte kunde säga upp den, man förband sig att köpa komplett kurs, men jag vet inte hur det funkar idag.

Sen kan jag väl inte påstå att jag tycker den var speciellt lärorik heller, men som hobbyprojekt var den lite kul…

Maken har den andra, Åke Skiölds teckningskurs. Vet inte om den finns längre, men den är i så fall klart bättre.

Zandra---83
0

#6 Jo det går inte att säga upp den mer än 2-månads period och det skrämmer mej lite, jag är sjukskriven och vet ej hur ekonomin ser ut helt månad till månad. Skulle gärna börja, men just att man helst ska lägga ut för hela direkt för att inte riskera hamna i problem gör mej tveksam ändå.

Okej, visst är det mellan hobby och lärorik jag vill hamna på, jag har tänkt som sagt ha något att göra efter operationen, men vill inte heller bara ha något utan vill ju lära mej något också, annars tycker jag personligen att det är meningslöst.

Har du någon hemsida eller så till Åke Skiölds kurs? Har sök på den, men ej hittat mycket.

[Sajberlena]
0

Nej, det enda jag vet är att han dog i början på 90-talet nångång, så den kanske inte säljs längre…

Zandra---83
0

Jaha okej. Men hittat en anna nu också och det är www.teckningsskolan.com, jag har ej hunnti kolla in den helt, men jag tycker om dessa böcker även om jag ej haft råd att köpa dom. Men vill åter igen höra vad andra tror om den.