SL´s kundtjänst
Jag ringde SL´s kundtjänst i sommras och fick vänta totalt i 30 min. Första samtalet så väntade jag i 10 min men sen kopplades jag bort och fick ringa igen. Månaden efter så ser jag att jag har blivit fakturerad för att jag har ringt SLs kundtjänst. 130 kr fick jag betala och jag har inte fått ngn som helst information om att det kostade pengar att ringa dit. Det nämns inte heller på Sls hemsida.
Arg man blir.. för inte fick jag svar på min fråga när jag väl kom fram!
Oj, det var dyrt! Jag visste inte heller att det kostade att ringa dit. Brukar dock undvika kundtjänster så mycket det bara går och jag tycker att de har en helt ok hemsida.
#0: Var det inte så att du fick betala vanlig samtalstaxa då? Beroende på vilket abonnemang du har kan det kanske kosta 130 kronor att ringa 40 minuter till ett 08-nummer?
Vänliga hälsningar
Niklas

Telia svarar snabbt på mail så det är smidigare än att ringa. Tycker jag i alla fall…
Om jag jobbade i kundtjänst skulle jag också föredra att svara på mail framför telefonsamtal. :)

Före inkopplan till betalsamtal finns en skyldighet att informera om priset innan man kopplas in dit.
#5 Jaså! Bra att veta. Var regleras det?

Det regleras genom Etiska Rådet för Betalteletjänster.
http://www.etiskaradet.se/regler/documents/Etiskaregler-07.pdf
#7 Tusen tack!
08-600 10 10 ditt nummer till SL - Det ringde jag. Ska försöka hitta fakturan och dubbelkolla!