Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettlivsmedel
Läst 2415 ggr
peter_stridh
0

Hamburgare

Ska aldrig mer sätta min fot i en MAX restaurang.
Hamburgar köttet på deras bilder är enormt tjock, när man sedan köper hamburgaren så ser den ut som om min 5 åriga son har format den, kanterna är 2-3 millimeter tjocka, men på bilderna 1,5 cm.
Dessutom så smakar deras såser som Eldorado hamburgare sås.

Ida
0

#0 Det är alltid tråkigt att bli besviken och när saker och ting inte uppfyller ens förväntningar. Just bilder på hamburgare brukar ju vara väldigt "stylade" och när man sedan tar bort pappret/öppnar kartongen är det en svampig liten hög bara.

Påpekade du ditt missnöje för personalen?

Engla
0

Jag tycker i alla fall att Max lever upp mer till sina bilder än vad Mc Donalds gör. Även om burgarna på bilden ser stora ut så tycker inte jag att Max burgare är små. Däremot tycker jag att Mc Donalds burgare är det. Förutom Big Tasty då.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

[Anna-N]
0

Äter aldrig varken på Max eller Mc Donalds. Blir det hamburgare blir det gatukök typ Sibylla. Det är iaf riktiga hamburgare.

CarolineJ
0

min pojkvän hittade en insekt i sin burgare på McDonalds.

allt han fick va två biobiljetter

Ida
0

#4 En insekt? Huva. Vadå för insekt? :-/

CarolineJ
0

nån slags fluga. såg ut som en vanlig husfluga fast mindre. usch ryser fortfarande

Ida
0

#6 Extra proteiner. ;)

CarolineJ
0

hehe önskar vi kunde se det så…. det som är bra e att vi inte går till McDonalds längre. sparar både pengar och ett o annat kilo på det.

Sovgott
0

På min hemma-ort hittade en kvinna en hel lösnagel (personalens) i sin hamburgare från Mc Donalds! Lite äckligt… Själv har jag aldrig råkat ut för nåt sånt.

Niklas
0

#4: Jag hittade en liten skalbagge i min sallad på McDonalds. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Rickard07
0

#4, Såklart väldigt tråkigt och osmaklgit MEN flugor finns även på McDonald's och det vore konstigt om något sådan inte skulle hända någon gång. För han som står i köket ser knappast en svart fluga mot en brun/svart hamburgare osv… Värre med typ som Niklas säger, skalbaggar hur de kan vara vid grillen.

Så den kompensationen var väl inte så konstig, vad hade du väntat dig? 5000:-?

CarolineJ
0

#11   Nej, jag väntade mig inte 5000 kr!!!

Vi väntade oss en ursäkt!

Allt dom sa va Oj! Eller du kanske tycker att det är för mycket?

Rickard07
0

#12, Men det tog jag för givet att ni fick…….

Ida
0

Konstigt att de svarade med biobiljetter. De borde ha bjudit på åtskilliga gratischeckar på Mc Donalds för att rentvå sig själva.

Micce11
0

#14 Då skulle de få sälja allt gratis :P

Sovgott
0

Jo, förresten… Jag fick en snigel i min smörgås en gång på ett café i stan. Den kröp i salladen som låg på smörgåsen. Jag sa till personalen o visade. "Oj, vi som sköljer salladen så väl!", sa hon. "Tror jag inte. För det är jord i den också", sa jag. "Ja, men den är iallafall ekologisk", sa hon. Som kompensation fick jag välja vad jag ville att ta med hem. Efter detta kallade jag detta café för SNIGELKONDITORIET.

Ida
0

#16 Usch, tänk om du inte hade märkt det… Skrikandes

baby-lovedoll
0

fy va äckliga saker de händer >.<

De enda jag kan säga är att jag ratar Max för att deras hamburgare inte faller mig i smaken. Dock har jag alltid ätit på mc donalds, så max är kanske för nytt för mig än sålänge. Gillar Max smältost däremot :P

storAnnette
0

Här är en som hellre går till Max än till McDonalds.Gillar inte alls deras hamburgare plus att jag inte gillar företaget öht.Fast jag äter helst inte alls hamburgare så jag är knappast representativ.

Oskar
0

Inte bara Max som har vilseledande bilder. Kolla på Mc Donalds tex. Värsta exemplet är deras vanliga små hamburgare. Man kan inte tro att det är samma som på bilden. Men å andra sidan vad kan man vänta sig för 10 kr på ett junkfoodställe…?

mvh
Oskar