Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikett: marknadsföring-reklam
Läst 2276 ggr
Ida
0

Snyggaste produktförpackningen

Vilken är den absolut snyggaste produktförpackningen och varför? Vore kul att höra vad ni gillar!

Bjornen
0

Den allra bästa förpackningen är när den saknas och man slipper mera förpackning än innehåll.

Maria
0

#1 Håller med. Ett riktigt bra svar.

Ska jag nämna några vackra förpackningar så är det flaskor jag gillar. T.ex olivoljor, balsamvinäger med vackert glas och vackra etiketter.

/Maria

gulzebra
0

Diverse flaskor - Amarulla, olika viner odyl.
Annars är förpackningar ofta skit.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Ida
0

Jag menar inte främst onödiga förpackningar, de är jag också emot. Men, det är lite knepigt att köpa vita bönor i tomatsås utan förpackning och då kan man ju tycka att Heinz är lite snygg kanske, för den ser gammaldags ut. Dock brukar jag undvika konservburkar och köper i så fall hellre tetrapak som jag återvinner. Återvinner såklart även konserver, men det känns som onödigt mycket material.

Sara
0

Vademecum tandkräm har en rätt snygg tub.

Sara

Bjornen
0

Bönorna kan ju vara i en papperspåse och likaså tomaterna.

Ida
0

#6 Vi tar något annat exempel. En liter mjölk, tandkräm, en flaska schampo. Vad som helst som inte är en helt onödig förpackning. Men man får även nämna "onödiga" förpackningar, lådor man köper mobiltelefoner i, cd-skivor eller vad som helst man kan komma på.

supermoccine
0

Saltå kvarn gör vackra förpackningar.

Ida
0

#8 Jag håller med!

Luigi
0

Lidls annanasjuice

Ulf-S
0

Apple har de snyggaste förpackningarna. Underbara! Stilrena, genomtänkta, smarta.

Det finns väl ingen dator-/pryltillverkare som kommer i närheten…

Ida
0

#11 Jag håller med. Inom den marknaden är de definitivt bäst.

WiktZac
0

#11 Jag har haft förmånen att ha klämt lite på HTC's nya telefoner och de har definitivt tagit intryck av IT-branschens absolut snyggaste företag - Apple. Däremot så känns deras touchscreen mer som en prototyp jämfört med Apple som gör färdiga produkter, men det är en annan sak… ;o)

//Zac-babian, lite Mac-taliban… :o)

Tom
0

#13, Vilken tror du kom först?