Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettövrigt
Läst 5301 ggr
Hjortronsylt
0

Spärra dolt nummer?

Hej,

finns det något telebolag som har tilläggstjänsten/servicen att man kan välja att spärra alla inkommande samtal, till sin fasta hemtelefon, som har Dolt nummer (alltså, bara Dolda)?

Alternativt, något mobilabonnemang (ej fast telefon alltså) som har den tjänsten?

Niklas
0

Det har jag inte hört talas om. Kan du inte bara låta bli att svara när det är ett dolt nummer?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Hjortronsylt
0

*ha ha*  Mmmm, det var ju iiiiinga lösningar vi redan tänkt på. Flört

Har i alla fall fått klara besked nu att tilläggstjänster att spärra specifika nummer eller dolt nummer inte finns tekniskt sett att tillämpa hos någon av telebolagen för fast telefoni - än.  Tekniken lär finnas dock hos vissa mobiloperatörer, ska efterforska mer.

Oskar
0

#3 Nä fast prylen i länken ovan skulle väl duga? Och den kostade inte många kronor.

Hjortronsylt
0

Som sagt i 3#. Nummerpresentatörer och telefonsvare finns redan - men dom blockerar inte specifika inkommande samtal från att kopplas fram, vilket var det min ursprungsfråga handlade om!  Men nu vet jag att det inte går, tekniken finns inte än.    :-)

Hjortronsylt
0

Ja se! Skrattande Nu är det på gång, visste jag hade hört något om det. Om det gäller specifikt även mot dolt nummer återstår väl dock att se.

Mer här!

"Den andra tjänsten innebär att ett telefonabonnemang ska kunna spärras mot uppringning av vissa nummer och samtal".

ANNIA
2

En sak när det gäller dolda nummer, åtminstone där jag bor. Vårdcentralen när dom ringer, dom ringer från dolt nummer, så om du spärrar när den möjligheten finns, kolla först hur det ser ut när det ringer från sjukvård/tandläkare.

Oskar
0

Och även många budfirmor och liknande har hemligt nummer…

Hjortronsylt
0

Skrattande   Ja, och säkert har även Kungen hemligt nummer…. (hi hi)

…men fördelar får överväga nackdelar, som med allt, och med fantasi finns det också lösningar på allt. 

Det finns ju oregistrerade kontantkortsnummer till mobil att lämna ut till dom man själv bestämmer ska ha det. Finns även IP-telefoni och e-mail.

(frågan är ställd för ett par vi känner och tråden kan egentligen stängas här i och med att regeringens beslut gav oss svaret.) Glad