Ohälsosamma läskapparater
Idag rapporteras både i SvD och på TV4 Stockholm om att man tagit prover från ett stort antal läskapparater på restauranger i Stockholm som i vissa fall visat på otjänliga drycker. Det är med andra ord så mycket bakterier på munstyckena i dryckesautomaterna och i handkranarna att många kan tänkas ha blivit sjuka av att ha fått i sig drycken. Anledningen tros vara att munstyckena rengörs dåligt eller inte alls.
Har ni någonsin tänkt på detta tidigare? Hur kommer det att påverka era framtida dryckesinköp på restauranger och caféer?
Jag köper vanligtvis dryck på flaska när jag är ute så för mig gör det nog inte så stor skillnad.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag köper i princip aldrig läsk att dricka, så mig påverkar det inte nämnvärt.
Men jag tycker det är märkligt att det aldrig blir något slut på snusket som förekommer här och där. VARFÖR är det så svårt för livsmedelsbranschens Medarbetare att rengöra och hålla utrustning fräsch?
#2: Jag tänkte mer på bubbelvatten som också säljs på kran ibland.
Vänliga hälsningar
Niklas
Det borde ju vara samma problem med ölkranarna. Det brukar jag i alla fall oftast köpa på flaska.
Det påverkar nog inte mig över huvud taget.
Jag dricker aldrig kolsyrade drickor ohälsosamt.
Plus man får en bilring extra.
Man kan köpa en egen kolsyrepatron och göra egen dricka för de som behagar detta slipper man köpa på ohälsosamma ställen.

Köper mycket öl ur tap, har aldrig blivit sjuk. Möjligtvis fyllsjuk
NÄ bara kranvatten. Ingen kolsyra här heller. Så tråkigt liv jag har.
Har aldrig pantat en endaste burk det om något är väl ohälsosamt. Måsta ta bilen till Willys och panta i deras äckliga otvättade lågpris pantomater.
Dricker bara vatten, men har inget roligt liv heller. Brukar aldrig bjuda hem folk heller som ej är miljövänliga. Vill ej hamna i bråk med detta. Så fort vi snackar om miljön hamnar vi i ordklammeri. Tråkigt men sant.