Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettekonomi
Läst 2929 ggr
parsley
0

Svensk kassaservice

Svensk Kassaservice stänger sitt kontor i min hemstad idag. Det finns ingen butik som ersätter Svensk Kassaservice just på den här orten. Som tur är finns det bankkontor som jag kan gå till.

Tyvärr är det ju så att vissa företag fortfarande skickar utbetalningsavier till kunder som ska få pengar tillbaka, trots att detta innebär merarbete för kunden.

Ida
0

Ja, och vad jag förstår kan det kosta ganska mycket pengar att lösa ut dessa utbetalningsavier?! När jag skulle lösa ut en på SEB (själv har jag Handelsbanken) tog de 50 kr för den transaktionen!

MiroSputnik
0

Finns det någon som ersätter Svensk kassaservice någonstans???

Jag fick en utbet.avi som skulle lösas in på Swedbank, men de har ju i princip totalt slopat kontanthanteringen… Fick problem kan jag säga. Jag har inget konto hos swedbank. Frågade om de kunde sätta in pengarna på mitt konto på Nordea istället, och ja, det kunde de. Men det skulle kosta en avgift på 100 kr (50 kr i hanteringsavgift + 50 kr i överföringsavgift)… Utbetalningen var på 114 kr!  Jag kunde av någon anledning inte lösa ut avit på Nordea… Det gick bara på Swedbank, och där fick jag inga kontanter…

Jag förlorade alltså 100 kr pga av att Swedbank inte har pengar i banken… 14 kr sattes in på mitt konto… Orkade inte bråka mer med dem…