Icas läskflaskor
Nä, nu blir jag gaaaalen!
Den senaste tiden när jag köpt icas egen läsk (1,5 L) så har etiketterna ramlat av! 
Första gången det hände trodde jag det berodde på att flaskan legat i frysen, andra gången att det var en slump, men nu är vi upp i sjunde, åttonde gången och ALLA etiketter lossnar!
Alltså måste man själv klistra på den för att kunna få ut nån pant för flaskan. Irriterande eller vad? 
Varför ändrar dom klistret så den lossnar? Säkert nån miljöanledning som att "vi sparar på miljön genom att använda mindre klister". Resultatet blir ju tvärtom - etiketten måste ju klistras fast med ÄNNU mer klister!
Eller vill dom bara att man inte ska kunna panta flaskorna?
Vad irriterande! Köper själv inte dessa produkter, men jag förstår din frustration.
Du ska inte skicka ett mail till ICA då och framföra dina synpunkter? Det vore kul att höra om/vad de svarar! :)

Man blir irriterad då etiketterna lossnar, får nästan känslan av att ICA inte vill att man ska tjäna pengarna på att panta.
#2 Vilket är konstigt, för de förlorar ju ingenting på det. Förutom att de kanske måste tillhandahålla en pantautomat etc, men det är ju en del av systemet helt enkelt.
hmm, har inte märkt nåt här iaf
Helena

Just icas har jag köpt så många gånger, så det har jag inte uppmärksammat, tråkigt!
Däremot var jag och pantade en hel säck för ett tag sedan, och hade 7-8st vaniljcola flaskor i kassen. Fick inte pant för en enda av dem trots att det står på dem att man ska få pant för dem!
#5 Vem är det som tillverkar dem?
Lokas flaskor med genomskinlig etikett kan också bli problem ibland. En del maskiner "ser" inte streckkoden…
Det är mycket billigare att köpa läsk och vatten på 33cl flaskor. Dessutom använder man mindre, och det är otroligt mycket trevligare att ha på bordet.
Och etiketterna sitter kvar…

Håller INTE med om att det är billigare, inte /liter. När vi köper läsk, så vill sonen alltid haSprite, men vi vuxna vill ha nåt annat. Upptäckte att den lilla flaskan kostar ungefär lika mkt som det stora!
#6 …Tillverkare, osäker, men tror det är samma som tillverkar vanlig coca cola, vad det nu heter!?
han menade glasflaskor som är billigare och miljövänligare