seven eleven bojkott!
seven eleven har utnyttjat personalen i 15år med horribla skitlöner innan dom kände sig tvungna tt gå över till handels till slut(fortfarande minimilön)
Fast dit jag ville komma är att dom säljes genmodifierade(gmo)brownies(amerikansk gmo choklad) som är farligt för alla oss(särskilt för gravidas barn)
och de har aldrig brytt sig om detta utan det är tjäna pengar som gäller eftersom man aldrig behöver märka nåt som är bakom disk.
bojkotta detta oetiska skitföretag som för övrigt är samma företag som pressbyrån.
Det är väl bra att de gått över till Handels i så fall, så att man kommer till rätta med de (i vissa fall) dåliga arbetsförhållandena?
GMO-producerade livsmedel används i mycket liten utsträckning i Sverige och jag hade ingen aning om att det används i deras Brownies. Livsmedel i Sverige som innehåller GMO ska märkas om andelen GMO överstiger 0,9 procent.
Jag skulle också vilja ha en källhänvisning till varför GMO-produkter skulle farligt för oss alla?
Nog för att jag inte vill ha GMO-grödor, men det är mer av artbiologiska skäl, då man inte vet vad som händer när grödorna kommer ut i naturen. Men ge mig gärna en hint om varför det är farligt för mig - och extra mycket för mina barn eftersom jag är gravid… (Hur nu barnen kan påverkas annorlunda bara för att jag råkar vara gravid
)
du verkar insatt iallafall.
visst är det bra att dom gick över till handels men det är inte nåt dom ville de har förhalat det i 15år så jag kommer att bojkotta seven eleven och pressbyrån (som ägs av samma personer)för all evighet och ge pengarna till mindre kiosker istället och jag uppmanar alla att göra det så vi får lite variation i sverige och att det inte blir totalmonopol som i norge.
Gmo behöver ej märkas om det är i färdigmat eller i bakverk,bullar mm bakom disk vilket man grovt utnyttjat.
TILL ANNA:du har en riktigt ignorant inställning till saker verkar det som men eftersom jag ändå tänker på ditt ofödda barn så ger jag dig rådet att leta lite på nätet om inte för din skull så för nån annan
OM du nu tycker att andra ska följa ditt exempel och bojkotta något så får du nog komma med bättre argument än att man själv ska leta lite på nätet.
Nej, jag har ingen ignorant inställning, men jag vill ha källhänvisningar till påståenden som folk kastar ur sig på nätet. Det går inte att köpa allt rakt av, som en anonym människa skriver på ett diskussionsforum, även om denne påstår sig ha rätt och veta allt.
Med bättre argumentationsteknik kan jag garantera dig att du skule nå ditt syfte på ett betydligt enklare sätt, än att som nu bara idiotförklara alla som inte tycker som du.
#3 Igen, livsmedel måste märkas om de innehåller mer än 0,9 procent GMO-producerat. Ett exempel på sådant som kan innehålla högre halter men som inte behöver märkas är bland annat djurfoder.
#3 eftersom det importeras väldigt lite GM-grödor till EU (förutom foder) så kan man ju inte utnyttja att använda de i bakverk heller. Om kakor och buklar på seven eleven innehåller massa GMO så måste de vara importerade, men det tror jag inte de är om man läser på deras produkter.
sukram vad menar du med att de måste vara importerade?från eu eller utanför?det finns hur mycket som helst som är importerat som ingredienser.
igår kom denna artikel ut
kan ej klistra in av nån anledning
skriv "otillåten gmo märkning vilseledande" på google så får du upp nyheten.
och dessutom behöver dom fortfarande inte märka om varan är bakom disk(tillexempel glasdisk)
och ja den genetiskt modifierade chokladbyttan på seven eleven som dom sprider på browniesen sen är direktimporterad från usa gmo:s högkvarter.
gmo lax som vi odlar kommer leda till att all lax dör ut när dom blandas med vildlaxen.
gmo majs är det forskat på och man avråder totalt från att äta det speciellt gravida vars barn påverkas.
gmo kommer göra så att våran mat fösvinner så småningom.
Ni som e intresserade kan kolla på dessa intressanta filmer på youtube.
skriv:the world according to monsanto
väldigt intressant och känt i 10delar så man kan börja med ett par avsnitt o man inte orkar kolla hela på en gång.
eller:monsanto end of life
eller: genetic foods monsanto
eller:fox reporters fired for truth
vad jag förstår så får foder innehålla GMO men livsmedel måste märkas om det innehåller mer än 0,9% . Om man tex importerar mjöl som är från GM-gröda så är det ju 100% av produkten = obligatorisk märkning. Om ingredienser som utgör mer än 0,9% av produkten är GMO = märkning. Så det måste var svårt att smyga in GMo-ingredienser i en muffins om man bakar den från början däremot kan jag tänka mig att man kan komma förbi bestämmelserna om man importerar färdig muffinsmix.
Jag känner inte till GMO-lax, hur är den manipulerad ?
Bt-majs vet jag har negativa milljöeffekter men odlas vä linte i Europa i större utsträckning? Att den skulle vara farlig för gravida har jag alldrig hört då giftet utsöndras ur plantan och rötterna.
Har du inga bättre källlor än youtubeklipp? Missförstå mig inte jag är GMO-motståndare själv men ingen tjänar på skräckpropaganda. Har du inga forskningsrapporter eller rapporter från livsmedlesverket? Youtube har inte samma trovärdighet.
#8 - håller med dig.
Jag skulle gärna vilja se forskningsrapporter och liknande angående GMO-produkterna och hur de påverkar oss.
Jag är ledsen, men uttalanden av anonyma skribenter på internet ser jag inte som några säkra källor.