Ryanair
Jag försöker boka en resa med Ryanair men den vill inte gå igenom vid betalningen. När jag försöker igen så säger den att de upptäckt en dubbelbokning och att jag ska kontrollera min e-post, men där finns inget.
Någon som varit med om samma sak? Fixade det sig? Hur lång tid tog det innan bekräftelsen kom?
Sara
Vore jag i dina skor hade jag ringt upp bolaget och kollat läget.
(själv bokar jag aldrig några flygresor, flyger aldrig…)
Japp, gjorde det och inget var bokat. De tar hutlösa 15 minuten för att man ska få prata med dem.
Sen så var det avgifter för allt. Själva resan var gratis sen tillkom för 2 personer:
- Skatter 40 pund.
- Incheckning på flygplatsen + 1 väska 40 pund.
- + avgifter 20 pund.
Resan kostar alltså 1174,44 svk.
Man kunde välja till reseförsäkring för knappt 10 pund/person och även att bli insläppt bland de första på planet för ca 8 pund st.
Sara
Jag bokade en resa till prag nyligen. Det gick på 1800 för 2 personer. Tycker det är helt ok med 900kr tur och retur till tjeckien. Men då vi åkte 3 december valde jag att ta 2 resväskor. Men jag valde inte reseförsäkring eller VIP att komma på först på planet.
Det var vi ändå när vi gick på planet. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag har aldrig rest med Ryanair och lär inte göra det i framtiden heller. Dels för att det är långt till deras flygplatser och dels för att kvaliteten verkar bristfällig.
Det var nog klokt av dig att ringa upp för hade du bokat två gånger hade det kanske blivit svårt att få till en avbokning (kostnadsfritt).