Dåligt La Redoute
Jag har hittat mina drömhissgardiner, det var i alla fall vad jag trodde. För mig är La Redoutes katalog nästan som en bibel. Jag älskar deras kläder och jag kan sitta bläddra i katalogen i timmar. När den damp ner i brevlådan för någon vecka sedan kastade jag mig över sidorna för hemmet. Och där, på sidorna 744-745 hittade jag dem, världens vackraste hissgardiner! De var som gjorda för mig och jag kunde verkligen se framför mig hur snygga de hade blivit i köket och i vardagsrummet. Och priset var rimligt. Jag skulle bara ha dem. Så jag surfar in på deras hemsida för att beställa dem. Men jag hittar dem inte. Ringer då deras kundtjänst. Där får jag det tråkiga beskedet att hissgardinerna inte finns i Sverige! Ber dem att kolla om ett par andra hissgardiner finns. Nej, inte de heller!
Varför skriver man inte katalogen att dessa gardiner inte finns tillgängliga i Sverige? Istället för att lura sina kunder med att skriva artikelnummer, storlek och svenska priser. **Dåligt La Redoute!
**
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Ja det var verkligen dåligt!
Sara
Ah, trist. Det är tråkigt att behöva bli så besviken när man skapat sig en bild av hur fint gardinerna kommer att passa. Det var nog inte deras avsikt dock att presentera produkten i katalogen och sedan inte sälja dem. Kanske är katalogen densamma för alla marknader och att de missade att inte radera ut uppgifterna för gardinerna. Eller så hade de tänkt sälja gardinerna men något inträffade längs vägen.

De trycker samma katalog över alla länder. Och när jag ringde sa de att det hade varit så förut, att vissa produkter inte finns att köpa i Sverige.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis