Kaffe kaffe kaffe
Blir så trött på alla erbjudanden på olika fik och tillställningar.
Kaffe & Bulle 15 kr, Kaffe & Semla 15kr, Kaffe & Smörgås 25kr.
Det är bara Kaffe i erbjudandena. Om man har tur så kan man få te istället, men det hjälper inte mej som varken dricker te eller kaffe.
Jag som vill ha dricka eller festis till fikat måste betala 10-15 för bullen och 22 för drickan. Det är ju inte snällt. Och tänk alla barn (föräldrar) som inte kan utnyttja erbjudandena utan måste betala fullt pris.
Dom kan väll åtmindstonde ha en kanna saft som man kan få ta av istället för kaffe.
Jag håller helt med du. Dricker varken te eller kaffe.
Och gissa hur många konferanser och kurser jag varit på där det bjuds på kaffe eller te med tilltugg till fikat - exakt HUR kul är det med en kaka och ett glas vatten? (som de i bästa fall kan skramla fram)

Tipsa 7-eleven eller Pressbyrån om din idé vettja. Jag gissar att det är en kostnadsfråga samt eventuellt en hälsofråga. Att ha saft i en kanna hela dagarna är kanske riskfyllt ur bakteriesynpunkt.
#3 - De skulle ju lika gärna kunna inkludera en Festis eller något liknande, lär väl ligga på ungefär samma pris som kaffe…

#3 Festis är nog dyrare än både 7-eleven- och konferenskaffe. :) Det brukar inte hålla så hög kvalitet.

Du får ha lite blandsaft i väskan. ;) Nej, jag bara skämtar… men helt ärligt, så är det en idé eller en typ av feedback du borde vidareförmedla till någon utav de större kedjorna (som ovan tipsade om). Kan ju inte skada i alla fall.
#4. En Festis är _inte_ lika billig som en kaffe eller te. Jag kollade lite snabbt nu, på Netto får du 3 paket 500g:s kaffe för 65:-.
Till en kopp går det år 7g kaffe, alltså får du ut drygt 200 koppar på dessa 3 paket, vilket blir en bra bit under femtio öre för en kopp.
Sedan tillkommer ju svinn, disk mm, men hur man än räknar så är kaffe mycket billigare än en Festis.
Men ett glas saft kunde ju vara ett alternativ, antagligen till ungefär samma pris som kaffet.

jag tycker oxå det e jobbigt att de alltid tar för givet att alla dricker kaffe eller te.. jag dricker inte alls kaffe kan dricka te i nödfall men det e bara när jag e trött på att jämt hamna i situationer där folk undrar vad man ska dricka för de aldrig har saft eller liknande..
Kanske dags att uppfinna en kaffeautomat som kan "spotta ut" saft med? (om det inte redan finns - vilket jag tvivlar på) då skulle ju saften vara lika fräsch som kaffet och det skulle inte bli dyrt som en festis…
Med vänliga hälsningar
Chess

#10 Fast många kaffeautomater har även te, choklad och kaffe.
Sen kan ju kafféer anstränga sig lite och köra med blandsaft, gärna så man får blanda själv/säga till hur mkt koncentrat man vill ha så att det blir laom starkt. Mycket billigare än färdgiblandad saft (och billigare än kaffe också)
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
#11 Sant.
Med vänliga hälsningar
Chess

Märkligt det här med kaffe…
Att lilla Sverige, så långt från kaffeplantagerna, sulle bli ett sådant "kaffeland". Att träffas innebär nästan alltid en fras som: "Kommer du över på en kopp kaffe?"
Sedan om man dricker kaffe eller inte är en annan sak.
Precis som med engelsmännen som har anammat te från sin koloniala tid.
/Maria