Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikett: guldstjärna-till
Läst 1562 ggr
Amiechan
0

Trevligt, Skånetrafiken :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådär, nu damp det ner ett brev från Skånetrafiken i brevlådan :) I brevet fanns två frikort som gäller för 22 timmars resande inom Skåne vardera. Varför? Jo, mitt&makens tåg var 20 minuter försenat för ett par veckor sen :) Det är trevligt att ha med Skånetrafiken att göra!

http://konsumentmakt.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=3d6fb72c-65fd-42f1-a892-2096c9fec848&Filename=skanetrafiken.JPG

Rickard007
0

Hmmm får du sådan ersättning för det?! Pappa åker tåg varje dag och såfort det blir förseningar eller dylikt så skickar han in sådant då.. Då belönas han med checkar tills nästa gång han köper sitt månadskort…

Jaja grattis då!

Amiechan
0

Man väljer själv vilken sorts ersättning man får. Har man månadskort blir det lite annorlunda har jag förstått. Själv betalade jag resan med rabattkort. :)

Ida
0

Vilken bra service av dem!

Och bra av dig Amiechan att uppmärksamma det här på sajten, de är värda all cred de kan få. Viktigt att inte bara belysa företag som beter sig dåligt utan även de som gör något exeptionellt bra för sina kunder.

Rickard007
0

#2, Hmm okej… JAja res på då ;)

Oskar
0

SL (Stockholm) har också ersättning om det blir förseningar. Funkar mycket bra.

Amiechan
0

Gör det? Hmmm. Informerar de aktivt om det också? Under den tiden jag bodde i Stockholm och gröna linjen var helt kajkad lyckades jag aldrig få någon som helst ersättning…

Oskar
0

#6 Jo då det har varit en hel del info. Tror det är 20 min försening som gäller. Jag har fått ersättning utan problem, jag skickade bara in taxikvittot. Maxbeloppet man kan få är 400 kr tror jag.

RuiXue
0

Hade man fått en krona per minut man väntar på försenade transporter då hade jag vart miljonär nuFörvånad Åker med DSB first och de är aldrig i tid och dålig information är det oftast också. Skånetrafiken är dock mycket bättre! Men så fort man ska över sundet så är det katastrof. Har dock aldrig brytt mig om att kräva ersättning för förseningar, har månadskort så har inget behov av att få en dags fria resor. Men skönt att höra att deras resegaranti på Skånetrafiken fungerarGlad

Jennie