Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettkonsumenträtt
Läst 2187 ggr
David
0

Felande telefon

Köpte en ny mobiltelefon samtidigt som jag förlängde mitt abonnemang hos Telenor. Eftersom de inte har någon fysisk butik här där jag bor, så köpte jag den via deras Internetbutik.

Nu har den här telefonen för andra gången på mindre än ett halvår slutat fungera och varit inne på service, men jag får tillbaka samma telefon hela tiden.

Har i flera telefonsamtal med deras kundtjänst blivit mer och mer otrevligt bemött, och har nu i en vecka jagat deras chef för kundombudsgruppen utan framgång.

Vad kan jag kräva? Dels betalar jag en förhöjd månadsavgift för den här telefonen, som jag inte kan använda, framförallt inte när den är på service, jag har fått köpa en billig olåst telefon för att vara säker på att jag kan ringa om det händer något.

Jag vill helt enkelt att de tar bort min bindningstid, så jag kan dels byta operatör, men också köpa en telefon som faktiskt fungerar.

Finns det någonstans i lagen som reglerar detta? För tyvärr har ju min ångerrätt gått ut, eftersom telefonen höll första tre-fyra månaderna.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Sara
0

Jag tror de har rätt att laga din telefon 3 gånger innan du kan kräva att de byter ut den.

Att de skulle plocka bort bindningstiden tror jag aldrig de går med på.

Sara

David
0

Jepp Sara, du har helt rätt, 3 gånger är deras krav, är det samma fel den 4:de gången så reklamerar de den till tillverkaren.

Men jag ska tjata och bråka. Vill verkligen att de släpper mig totalt, har ingen direkt lust att betala för "skit" och ett abonnemang som långt ifrån är gratis, utan att kunna använda det som jag ska.

// David

David
0

Fick idag ett telefonsamtal ifrån en av deras ansvariga, han verkar gått igenom allt, och som kompensation så slänger de min gamla telefon, byter ut den mot en kostnadsfri IPhone, ändrar om mitt abonnemang till ett mer fördelaktigt, och förlänger inte min bindningstid som går ut om knappt ett år.

Så, det lönar sig visst att klaga, och gå högre upp om man inte är nöjd! Glad

// David

Sara
0

Grattis!

Sara

Ida
0

#3 Så bra, hurra för dig!

Elshira
0

Jag skulle ändå inte klaga på telenor - det är ju inte de som tillverkar telefonerna. Men 3 gånger ska de lagas (för samma fel) innan man får ny

Själv hade min telefon fått någon bugg och oavett vilken knapp jag tröck på så aktiverades knappen välj!

Jag skickade in den till telenor och på under 2 veckor har ja fått tillbaka den, fixad och fin utan betala varesig frakt eller något annat =)

Hakuna matata!

Niklas
0

Skicka brev till VD och marknadschef och berätta exakt hur det har gått till. Det brukar alltid fungera.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning