Bästa reklamfilmen
Vilken är din absoluta favorit bland reklamfilmerna? Vad är det som gör den till din favorit, musik, känsla, eller själva budskapet?
Personligen tycker jag om de med bra musik, en av mina favoriter var Gevaliareklamen med den (snygga) killen på gräsmattan. ;)

En som jag minns från 70-talet var när man såg en vanlig limpa, och sedan kom det fram fingrar som tryckte på brödet och visade hur "svampigt" det var, det pågick ett kort ögonblick, sedan kom texten:
Du blir vad du äter.
Wasabröd
Det är en av de bästa som har etsat sig fast hos mig.
Stefan - Modellbyggare

Icas reklam filmer gillar jag eftersom man hela tiden väntar på en ny:)
#2 Ja, Icas är kul. :)
Den verkar framgångsrik dessutom.

Fler och fler har hakat på Icas koncept..Just nu kommer jag ju inte på någon mer bara för det…antar att jag e trött…

Telias är överlägsen. Briljant spelad av ffa fadern i familjen hunsad av sina snorungar som han är. Skönt tillbakalutad där budskapet utan flåshurtighet men med många roligheter solklart kommer fram. Icas har samma koncept (å kanske byrå?) men funkar sämre för mig.

Ha ha ja den e kul, stackar pappan..
Jag måste säga att jag bara ääääälskar Eniros reklamfilmer med de små gula trollen. "Vi vet var" är dessutom en bra slogan tycker jag.

Jo jag gillar verkligen åxå eniro-trollen. Kaxiga som bara den…
Sen gillar jag långvarianten av VasaKronans med Persbrants dansuppvisning, han är grym!
Låten "hit me with your rythem stick" som väl är något resebolags sång gillar jag åxå, blir glad av den. :-D
Icas senaste, där de lånar AMF:s (?) idé att hälsa på sig själv i framtiden är bra. SBAB:s gamla reklamer gillar jag också.
Det finns en sajt där de har samlat gamla svenska reklamfilmer. Är det någon som har adressen?
Vänliga hälsningar
Niklas
Telias reklamer är ju riktigt kul :)
Och icareklamerna såklart :)
Jag gillar JCreklamerna också. Dom brukar vara coola som bara den

Jag tycker det är skillnad på bra och rolig reklam. En reklam som är riktigt bra är en reklam där jag tror på att det finns en djupare mening med det hela.
Som den extremt trista reklamen om läkarna som höjer ciggen till skyarna samtidigt som det står att de försöker lura oss nu igen med snuset. Den är trist, men bra.
Men roliga bra reklamer är en annan sak.
Pressbyråns med illern som springer och handlar (gammal)
Sedan när lill killen sitter och leker med en leksaksbil och den plötsligt åker ivg så ungen åker efter på magen ut ur rummet.
Damsugaren som stjäl nallen.
Pappan som är vilse i skogen och tjatar om att han är mycket kompitent. ;-)
Ja det finns massor.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Telias tycker jag är klart bäst, tycker så synd om pappan som är så korkad
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se