Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettkonsumenträtt
Läst 4253 ggr
Solan1976
0

Tele2 bredband!

Skrikandes känner oss så dumma som gick på säljarens snack om att vi inte skulle få vara utan internet en enda timma.

Vi var så nöjda med Telias bredband och sade därför vänligt men bestämt att vi inte byter något som fungerar.

Efter mkt om och men så föll vi för hans argument och skrev under avtalet mot att han ringde tele2 supporten och fick det bekräftat att deras uppkoppling skulle ske "omlott" just för att slippa "ner tid".

Vi påpekade flera gånger hur viktigt det är att vi har tillgång till internet eftersom vår butik annars står "still". vi har flera datorer i företaget som är kopplade så att internetförsäljning skall kunna tas hand om men även kopplat kortterminaler osv till internet.

På avtalet stod det preliminärt from 27.e Januari.

27:e Januari fungerade inte internet så vi ringde till supporten.. Fick till svar att de väntar på leveransen från Telia.

Vi ringer till Telia, de i sin tur säger att leveransen har skett utan anmärkning. Det skall alltså fungera.

Vi ringer tillbaka till supporten och får veta att tekniker jobbar på felet.

Dagen efter 28:e har vi fortfarande inte tillgång till internet, och får veta att det skall vara igång senast 29:e.

29:e görs en felanmälan.

29:e (samma dag) får vi tag på säljaren som i sin tur lovar ta upp detta eftersom han ju fått det bekräftat att vi inte skulle sitta utan internet.

1:a februari har vi fortfarande inte hört något och kontaktar supporten som hänvisar oss till felanmälan igen och blir lovade att felet skall vara avhjälpt inom 48tim.

10 sekunder efter samtalet kommer ett sms att vårt ärende nu är under behandling.

3:e Februari ringer vi och hör om det hänt något eftersom vi nte hört ifrån dem och det fortfarande inte fungerar. Då hänvisar de oss återigen till felanmälan som säger att en tekniker jobbar på det och att vi ju fått ett sms om att ärendet är under behandling. Och att det var detta sms de menade med att vi skulle höra ifrån dem inom 48 timmar.

3:e Februari (samma dag) vi ringer och försöker säga upp avtalet. då får vi veta att det inte går att säga upp något avtal eftersom det ännu inte fungerar. Och om ändå vill avlsuta tjänsten så skickar de ut en slutfaktura på x-tusen kronor.

3.e Februari (fortfarande samma dag) vi ringer till Telia och försöker starta ett nytt avtal med dem men de säger att det inte går för tele2 har avtal med oss just nu. man kan inte ha två på samma adress eller vad det nu menade.. Skrikandes

VAD gör vi nu?? Nu har vi väntat sedan den 27:e och 29:e februari och har fortfarande inte kunnat använda oss av tjänsten.

Enligt tele2 kan vi inte göra annat än att vänta!

Kanske ett "litet" problem men ack så stort för oss och MYCKET irriterande eftersom vi hamnar efter enormt mkt i företaget.

P.S med tele2 får man snabbt svar så länge man inte väljer uppsägning av avtal eller reklamationer som val på den trevliga telefonsvararen… då får man vänta minst en kvart innan någon svarar.

Oskar
0

Jag har hört många som haft just liknande prroblem. Tror dock inte att det har med Tele2 att göra utan strulet verkar vara just att byta, oavsett från vad till vad. Så för min del ska det vara stoooor skillnad i pris för att jag ska våga ta risken att byta…

Solan1976
0

I det här fallet så är det Tele2 som har problem, det säger de själva. en tekniker har tittat på problemet i en vecka just nu *suckar* och inget händer.. Skrikandes

KeramikeniSkredsvik
0

för djävligt helt enkelt, och inte har man mycket att sätta emot heller.

Ida
0

Trist. Om jag inte missminner mig så är det just telecombranschen som ligger i topp i antalet klagomål från kunderna…