Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettguldstjärna-till
Läst 1766 ggr
Ida
0

Sparris-jakt!

Idag skulle jag göra en härlig sparris-risotto och tänkte snabbt ge mig ut för att köpa lite färsk sparris och risottoris. Jag gick först till vårt närbelägna Konsum runt hörnet och hittade riset men inte färsk sparris. Det funkar inte med burksparris så jag gick vidare till en annan närbelägen butik - Lidl. De hade inte heller sparris och jag fick till sist besöka hela fem butiker innan jag hittade det!!

En eloge till ICA som inte bara hade sparris av bästa smak och högsta kvalitet - den var dessutom 50% billigare än den torra träiga buketten jag hittade på den andra Konsumbutiken jag besökte.

Inser nu att det inte direkt är sparris-säsong, men stor guldstjärna till ICA som hade en hel hög mycket fina exemplar. Nu vet jag vart jag ska gå nästa gång.

Brukar ni alltid hitta det ni söker när ni handlar, eller får ni fara runt som jag?

Oskar
0

Jag hade nog aldrig haft tålamodet/orken att leta i fem butiker. Möjligen två. :)

Ida
0

Men jag hade ju bestämt mig för att göra sparris-risotto och då finns ingen återvändo… :)

Anne på matlust sa dock att det även funkar med fryst sparris. Det kan vara bra att veta till nästa gång…

Terrierlina
0

Far inte runt direkt, ICA på Karlavägen är en underbar butik som har det mesta….. Och om det mot förmodan inte finns det man söker så tar jag en sväng förbi Sabis i Fältöversten som oxå är hur bra som helst!

MarieK
0

Jag är ICA trogen.. de har ett bra utbud av det mesta. Lidl bojkottar jag!

Ida
0

#3, 4 Det lustiga är att jag faktiskt tänkte den tanken först. "Ska jag gå till Ica direkt, ifall inte de andra har…." "Nä, men det är klart att dom har sparris, det har ju alla…" Pyttsan.

Ica Baronen på Odengatan är jättebra, men jag hålller med om att Esplanad på Karlavägen verkligen är kanon!

Terrierlina
0

Nä, Ica Baronen är sunkig…. tyvärr…. tycker jag iallafall…. men de har bra utbud på Brämhults juice :-)

Mervi
0

Jag brukar hitta det jag behöver i min ICA-butik.

Anne
0

Ett till tips, om man *verkligen* vill ha något, oavsett säsong, är grönsakshandlaren i Hötorgshallen. Där brukar det finnas. :)

Ida
0

#8 Jag tänkte faktiskt på det, men det var ganska sent och jag vet inte när de stänger. Men jag bor ju nära, så dit ska jag nog gå nästa gång!

Anne
0

Det är öppet till 18 de flesta dagar :) Det är DYRT - men ibland så måste man ju, när man liksom bespetsat sig på nåt särskilt..

/Anne som bara var absolut tvungen att ha persikor mitt i vintern, ack ja…

Lorita
0

#8 lite långt bara, jag tar nog hellre och åker till saluhallen i Göteborg om jag prompt måste ha sparris under fel säsong, annars försöker jag följa årstiderna när det gäller det färska Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Anne
0

Lorita - det är helt klart ett vinnande koncept :)

Ida
0

Det är egentligen alltid godast att använda sig av säsongens frukt och grönt. Men måste man så måste man. Det blev i alla fall en god risotto. :)