Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettgaranti-och-försäkring
Läst 1136 ggr
StefanW
0

Blev utan ersättning!

Läste i dagens GöteborgsPosten hur försäkrings bolaget Trygg-Hansa inte betalar ut någon ersättning! Det gäller tydligen att läsa det finstilta ordentligt Läs hela artiklen. Låter inte rimligt i mina öron.

Stefan - Modellbyggare

Faxlin
0

Usch vad hemskt. Jag är så glad för att vi har folksam en sådan här gång. Speciellt när man läser den lilla jämförelserutan under artikeln.
Men hur man kan behandla sina kunder på detta sätt förstår jag inte.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Terrierlina
0

Folksam är inte ett dyft bättre. Min syster blev påkörd av en motorcyklist och fick hela bakluckan intryckt. Han som körde motorcykeln körde alldeles för fort och hade dessutom inget körkort….. Folksam hävdar att det är HENNES fel och hon fick betala alla reparationer själv…

Faxlin
0

#2: Ruggigt dålig stil. men i andra ärenden har jag bara hört gott om dem i alla fall :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Niklas
0

#2: Blev hon alltså påkörd bakifrån? Jag tror att det är mycket ovanligt att den som blir påkörd bakifrån anses vållande.

Intressant att höra om olika försäkringsbolags hantering av skadeärenden

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Rickard007
0

#2, Det kan inte vara möjligt hur en framför kan vara vållande som du beskriver det.

Terrierlina
0

Jo hon blev påkörd bakifrån, hela bakluckan blev intryckt så det är tydligt. Hon svängde ut från en annan väg (svängde vänster) och han som körde på henne kom nerifrån en backe på bakhjulet på sin motorcykel. Polisen på plats sa att han måste ha kört jättefort, för annars hade han dels hunnit stanna och dels hade ju min syster inte hunnit svänga ut helt (det va en 30-väg) Även ögonvittnen sa att han körde väldigt fort…. Men hon fick inte ett öre av försäkringsbolaget. Först fick min andra syster (som va med i bilen) lämna ett uttalande om vad som hänt, men senare sa försäkringsbolaget plötsligt att det inte va giltigt för att hon bara va 15 år….

Niklas
0

Det skulle jag överklaga.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning