Telefon-spam
Shit vad trött jag börjar bli på telefonförsäljare. Dom enda som ringer på vår hemtelefon är telefonförsäljare.
Det jävliga är att Nix knappt fungerar om man en gång haft med ett företag att göra.
Jag har nästan helt slutat att svara i min fasta telefon. Mina vänner har mitt mobilnummer och ringer där istället och ska man prata länge man man isf ringa upp på fast lina.
Urk.
Mvh // Johan

Ja jag är verkligen också less, det ringer folk hela kvällarna som vill ge oss ekonomiska rådgivningar, sälja saker och utfrågningar…Vi funderar på att bara ha kvar våra mobiler och stänga av hemtelefonen…

Säger som jag har sagt förut, skaffa hemligt nummer.

Det tog ett tag innan Nix började fungera här hemma, men nu har man två små som gärna svara! Det är skönt tycker jag eftersom man har telefonen i örat hela arbetsdagen! De som vill nå mig privat vet hur de skall göra
Skulle det komma igenom en försäljare i allafall så tråkar jag ut dom med otroligt korkade frågor och vill dom vara "du" med mig så får de lämna sitt hem nr och det vill dom inte….
Stefan - Modellbyggare
Idag ringde bland annat en förvirrad tjej som vilja få mig ett byta till EON. När jag irriterat sa att dom ju ringt för två veckor sedan också och att jag inte då heller var intresserad blev hon helt tyst. Hon sa inte ens tack eller hej då. Märkligt.
Mvh // Johan
Problemet med Nix är att det inte ger samma skydd om man en gång givit sitt medgivande till ett speciellt företag eller om man redan är kund hos dem. Men annars kan du hävda att de bryter mot Nix regelverk - vilket de kan anmälas för.

Fast snart börjar de väl ringa även på mobilnummer?
Och om fler skaffar hemligt nummer lär de bara byta metod och så att säga testa sig igenom alla nummer. Nuförtiden har de ju maskiner som ringer upp.
Tror tyvärr att reklam/spam är något som man aldrig kommer ifrån…
Pessimist jag? Nä. :)
Oskar

Jag håller helt med. Så himla irriterande. Jag sitter ofta med händerna i lera och jobbar hemma. Ständigt dessa försäljare som avbryter en i arbetet:(

En sak är lustigt. Läste någonstans att trots att telefonförsäljare inte direkt är populära så är det få som bara lägger på luren. De flesta låter försäljaren prata. Kanske är vi svenskar för artiga? För det är ju självklart att man bara kan lägga på luren när en försäljare ringer…
Oskar

Jag tycker det är svårt att lägga på luren när någon talar. Och det gör de ju i princip HELATIDEN det går ju inte att få en syl i vädret:(
Alltså, det är en sak. Jag upplever att många som ringer, viasat, glocalnet, med flera är ungdomar. Kanske är det så att det inte finns några andra jobb åt dem? :)
I alla fall brukar jag alltid svara typ: Tack ska du ha men jag är redan kund hos er. Ha en trevlig dag! (Oavsett om jag är kund eller inte):)
Man behöver ju inte vara otrevlig för de försöker ju faktiskt försörja sig…