Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettdetaljhandel
Läst 2788 ggr
Ida
0

Årets bästa köp

Vad blev förra årets bästa köp för er och varför var det så bra? Billigt eller funktionellt eller kanske både och?

Annette
0

2005 års absolut bästa köp var vår digitalkamera. Om vi köpte något särskilt förra året minns jag faktiskt inte.

Ida
0

Digitalkamera är verkligen en toppenbra sak att ha! Jag köpte också min 2005 och den funkar fortfarande kanonbra.

2006 års bästa köp var nog side-boarden jag köpte på Ikea… eller vattenkokaren, en simpel men mycket användbar sak vi har haft stor nytta av.

Mervi
0

För vår det är det en ny spis med en hel del finesser. Funkar bra och vi har verkligen haft mycket nytta av allt. Kul att laga mat igen.Glad

Rickard007
0

Hmm, Datan förståss! Även om inte jag betalar en krona.

StefanW
0

#4 har du fler som är gratis?  Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Faxlin
0

Förra årets bästa köp måste vara datorn. Och ja ett par illrar då :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Christina
0

Bästa köpet förra året var en minigrävskopa. Första gången jag hört make och son kivas om vems tur det var att hjälpa mig gräva en planteringsgrop.

Celia
0

#7 - he, he, jag har också insett att det är sånt som får männen att jobba. Hur kan de vara så fascinerade av maskiner? Jag gillar själv bilar, men traktorer - grävare - liftar etc, jag fattar det inte…

Celia
0

Ha, ha - ja det har du nog helt rätt i :) Att de liksom kan få en så stor och stark maskin att "gå" dit de vill, inte allt som går att styra så lätt ;)

StefanW
0

#10 nä, vi karlar kanske vill få styra något någon gång….Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Christina
0

Tycker också att maken klär i sin grävskopa och sin stora åkgräsklippare - så han får så gärna hållas.

Lorita
0

En röd Volvo V70, det får nog bli både bästa köp och det dyraste.

Min man ville inte ha en röd bil och jag ville inte ha en Volvo så det blev en bra kompromiss Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Linda
0

Årets bästa köp var vår lägenhet tror jag.

-Sedan barens vinterkläder som håller dem varma och friska och ute hela dagarna:)

Cartman
0

Sonic T-amp: Världens åttonde underverk. Superförstärkare för några hundringar.

Bärbar: Dell Inspiron 9400 med extra-allt. Supersnabb.

Zoom H4: Suverän stereo-recorder för främst musikinspelningar live.

T-ampen hamnar överst. Trots att jag läst in mig på hur pass bra denna skulle vara så överträffades förväntningarna med råge. Även med hänsyn till priset.

CarlS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår vedklyv modell Faxe med 7-tons tryck. Nu slipper jag hugga allt för hand!

Vi har eldat med enbart ved i snart 30 år nu. Hur många kubikmeter jag huggit för hand har jag ingen aning om. Men med en enkel uträkning blir det ca 20 kubikmeter x 30 år = 600 kubik…..

Men så är man ju skogsHUGGARE osså! :)

//CarlS

Cartman
0

#16 CarlS, av bilden att döma är det en EL-KLYV 500? Är intresserad av dylik så en recension vore kanon.

CarlS
0

Här är faxes hemsida där du kan läsa mer om 500.

Själv är jag mycket nöjd med den. Prima Svensk kvalité! Robust och rejäl. Har klyvt ca 30 kubikmeter så den är "inkörd" nu! :)
Det finns ju en vinge till men den får man köpa till. Ingår ej i priset. Ska vi testa nu till våren…

Bytt hydraulolja en gång. Gumman min har osså kört någon kubik. Det är en stor fördel med klyven. Nu kan gumman hjälpa till med jobbet! :)

//CarlS

Cartman
0

#18 Stort tack för info!

Mandysan
0

Helt klart min underbara häst, Whispering Fox:)

Men om vi pratar om annat än djur så blir det sadeln;) Visst jag hatar den men den sitter perfekt på hästen…:)

MarieK
0

Årets bästa köp var då jag bestämde mig för att utbilda mig. Det kostade en hel del men det var det värt.

Sara
0

Min soffa!

Köpte en jättefin begagnad soffa för 100:-. Den ser inte ut att vara använd många gånger utan har antagligen stått i ett extrarum. Dessutom matchar den mina tapeter super och är skön att ligga i.

Sara

Ida
0

#21 Marie, vad var det för utbildning? *nyfiken*

Rickard007
0

#5, Nah, om du hade vart barn i våran familj så ;)

StefanW
0

#24 Ok, det var synd…

Stefan - Modellbyggare

Rickard007
0

Mjo hehe…

Pia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Rosa (handväska, minus katt). Ft har hon lite vinteruppehåll men kommer igen till våren:)

AktieTrader
0

Min digitalmottagare/hårddiskvideo med dubbla turners. Man kan titta på ett program och spela in ett annat, spela in två program, pausa tv'n. Och det bästa är nästan att om man pausar ett program när det startar och börjar titta en kvart senare så spolar man bara förbi reklamen och är klar när programmet är slut.

Rickard007
0

#27, Rosa? Jag tycker den är röd men det kanske är ljuset som bedrar lite?

Pia
0

#29 Den är härligt gammelrosa:)

Ida
0

#27 Jättefin! Förstår att den kvalificerat sig till årets bästa köp! :)

Rickard007
0

#30, Jag är ung :D

Pia
0

#31 Tack:)

Niklas
0

Jag kan inte peka på en enskild grej utan säger min fotoutrustning. Fotografering har varit min terapi. Det har givit fantastiskt mycket.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Ida
0

#34 Oh, va härligt!

Lägg gärna upp lite bilder här på sajten om du vill! :)

johan
0
  • Projektor för filmvisning - rekommenderas verkligen!!!!
  • iPod Nano (gåva, så den räknas kanske inte som inköp…)

Mvh // Johan

Oskar
0

Den platta tvn var nog förra årets bästa köp. Är verkligen en stor skillnad på en gammal 28-tummare och en platt 37-tummare. Ångrar bara att jag inte köpte en 42 eller 47-tummare… :)

Jenna-Gun
0

Min diskmaskin.

Har aldrig haft någon förut.

Jenna