Bra Brebandsbolaget!
Många brukar gnälla på bredbandsbolaget, men jag är riktigt nöjd med dom måste jag säga.
Under ett års tid har vi haft digital-tv via bredbandsnätet från BBB och Viasat. Första året ingick hela Guld-paketet, vilket innebär filmkaneler och annat skräp man aldrig tittar på.
När den riktiga kostnaden började komma tänkte jag att jag skulle säga upp det och byta till det billigare silver-paketet. Skickade ett mail och bad om det och fick snabbt svar.
Nu när jag betalade räkningar insåg jag dock att jag under ett par månader ändå haft Guld-paketet och även betalat för det.
Jag skickade ett nytt mail och påpekade detta och fick direkt som svar att dom hade lagt in uppsägningen för 2007-11-01 istf 2006-11-01. Dessutom skulle dom justera kommande faktura så jag slapp kostnaden retroaktivt.
Å ena sidan kan man tycka att dom är riktiga klantar. Men jag blev ändå glad att dom direkt fixade på detta sätt utan strul. Jag har trots allt haft tillgång och nyttjat filmkanalerna även under denna period och inte direkt stresset på att fixa problemet. Ändå slipper jag 5 månader av extra avgift.
Då är liksom allt förlåtet och jag känner att jag är riktigt nöjd kund!
Mvh // Johan
Det var härligt att höra!
Själv har jag halvbra erfarenheter från Bredbandsbolaget. Toppenbra produkt (snabbt bredband utan avbrott) men tycker normalt sett att kundtjänsten är dåligt.
Men man kanske skulle mailat istället! :)
Finns inget sådsnt bolag som inte får ta emot skäll från folk.. Så är det bara..

hade bara hört skit om dom var sämst i sverige osv……
bor ute i skobygden så det fanns ingen som vågade koppla upp bredband till oss men til slut så kontaktade vi ändå bredbandsbolaget med vånda.
joråå det kunde dom fixa, jag ville ha garantier då vi betalt förskott till ett annat bolag som också skulle fixa det men inte kunde (och dom pengarna har vi inte sett röken av) då blev det lite trassel men det skulle säkert fixa sig om det nu inte skulle fungera.
Sagt och gjort 3 veckor senare var allt klart hade lite problem första veckan ringde dom två ggr dom svarade hyffsat snabbt och fixade allt direkt.
har inte tappat linan många ggr på 6 mån.
Hej.
Vi hade bredbandsbolaget innan, en uppkoppling på 24mbit och frid och fröjd va det när vi kom online. Problemet började och ökade i samma takt som antalet kunder i området gjorde, efter ett tag så var vår fina lina på 24 mbit nere i 0,2 mbit och vem vill betala för 24 och få 0,2?
Efter VÄLDIGT många samtal och påtryckningar så släppte dom vår bindning och som grädde på moset såg dom till att vi vart utan internet i en månad.
Tack bbb!!