Bara låta bli att betala?
Det kanske bara är att strunta i telefonräkningen tills detta är fixat? :)
--- "Känns dina mobilräkningar otydliga? Metroteknik.se kan i dag avslöja att mobiloperatörerna skickar ut olagliga fakturor till alla sina kunder. Trots att skärpta regler för vad som ska finnas med på fakturorna infördes vid årskiftet kommer bolagen att fortsätta att skicka ut olagliga fakturor."
>> Länk till artikeln på Metro.se
Mvh // staffan
Läste också den artikeln på väg till skolan…
Det mest olagliga är nog att ta ut "fakturaavgift" eftersom det bottnar i en gammal tradition när man handlade på kredit i en affär. Att ta ut en extraavgift för att skriva ut en faktura är alltså inte ok.
#1 Verkligen? Det gör ju ALLA!
Enligt min lärare i civilrätt finns det ingen grund att ta ut en extra avgift för att man skickar en faktura, utan att det enbart är ett sätt att få in lite extra pengar eller få folk att betala via autogiro.
"Olagligt" vet jag i och för sig inte om det är, men skulle det gå till domstol skulle det nog bli svårt för dem att försvara. Det har som sagt gamla anor, eftersom handlaren var tvungen att skriva upp allt på en lista som en kund köpt för att betala senare. Då tog han ut en sk "fakturaavgift" för besväret.

Det är just det jag har hävdat, konstigare är att telenor ändrar sina fakturor och priser utan förklaring.