Nordea-kunder se upp!
Nä fy! Som om banken inte skulle ha tillgång till de uppgifterna om de nu skulle gå över till det "nya" systemet.
Va fräckt! Hoppas att folk inte går på det där!!
Vet Nordea om det tro?
Nordea är fullt medveten om detta. Det har pågått mer än ett halvår nu. Jag har 2-3 meddelande i min spam per dag, så jag fattar inte varför de fortsätter skicka ut detta.
Jag fick ett likadant idag, det är så tråkigt….
Det finns nog ändå några som inte riktigt vet vad som gäller och som kanske går på deras bedrägerier….

Jag få också sådana och jag har inte ens konto hos Nordea. Puckon!
#5 Ja, det var klantigt…
har man ett mejlprogram som visar ren text, så ser man i html-koden att länken till loggan och länken till inloggningslänken inte alls går till officiella www.nordea.se
Det finns dom som gått på detta och Nordea har gått ut och sagt att kunder ska hållas ansvarslösa för denna typ av bedrägeri.
Påtryckningar sker för att de ska gå över till en säkrare inloggning med typen av "säkerhetsdosa" som andra banker har.

Jag får massor varje dag. Är inte kund där och kastar dem utan att ens öppna.
Jag har också fått detta ett par gånger helt nyligen. Man får ha ögonen öppna för att inte av misstag öppna dem.

#5 jag med.
Fast jag har ändå lite svårt att förstå att man låter sig luras, det är ju i klass med de "afrikanska-låna-ut-pengar-för-att-lösa-ut-pengar"-mailen…
Jag tänker mest på äldre människor som kanske just börjat med att göra internetbetalningar. De är möjligen lite ovana med internet som helhet och kanske därmed bara gör som det står…
Bra att det uppmärksammas i alla fall, på så sätt kommer färre att luras i framtiden.

Jag har typ fått 100 st..suck..