Påsk!
Det talades för ett par dagar sedan om att påskhandeln var hotad i år. Vad handlar ni till påsk? Det säljs tydligen mer mat runt påsk än vid jul, kan det verkligen stämma?
Själv köper jag påskris med fjädrar och ett och annat påskägg förstås. Men någon påskmiddag vet jag inte om det blir direkt…
Äter påskmiddag hos föräldrarna som är nästan identisk med julbordet. Annars har jag skippat påsken. Har inga yngre barn i släkten så påskägg känns bara onödigt.
Sara
Vi äter lite extra gott på påskaftonen och ungarna frossar i godis…annars tycker jag det är skönt med en långhelg då man får lite extra ledigt .Är normalt bara ledig röda dagar…*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Ja ledigheten är nog det bästa! I och för sig är jag student (vilket många tror = ledighet) men det är härligt när alla är lediga så att man kan umgås med många!
Jag är löjligt förtjust i marsipan, så påsken är en "bra" högtid på så sätt… 
Vi handlar inte så mkt annorlunda skulle vara lite påskgodis då…
hur många av er ska ut på konstrunda då? shoppa konsthantverk på österlen kanske?
Japp, jag och en gammal arbetskompis ska ev. titta på akvarellmålningar i morgon. Det är en gemensam gammal arbetskompis som är konstnärlig ledare för konsthallen så vi hoppas att få träffa honom också. 
#5 Är det en gammal påsktradition? Det hade jag ingen aning om! Det låter ju jättetrevligt.
#6 jag får en viss känsla av att det är Lisbeth? be henne mejla mig isåfall :) bara chansar här nu, men hon har köpt ett litet verk av mig som jag ännu inte överlämnat. :)
#7 visste du inte? :) konstnärer o hantverkare på Österlen omsätter ju 90-95% av hela årets produktion under påsken :) det finns konstrundor m öppet hus i ateljéer/hemmahos-konstnärer och gallerier i de flesta landskap och län. Det är nog Landstingen som är med o sponsrar på många håll. det kanske är en 15årig tradition. kanske äldre på vissa håll.
#7, Inte jag heller… MEn sedan så läser ju Precis mycket på Wikipedia med 
Ja gör gärna ett besök hos anneli o bosse hultman i Yngsjö ..det är gamla kollegor som flyttat för långt bort för mig..*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Låter supermysigt tycker jag! Bodde jag närmare skulle jag absolut ge mig ut för att kika på konstverken.
Det finns möjligtvis ingen liknande tradition i Stockholm?
#9 du, Rickard, jag skrev faktiskt allmänbildad också… du är rätt underlig, som bara tolkar smådelar av vad jag sagt…
#11 Akvarellsalong i Uppl.Väsby konsthall bl.a. Konstnärer o konstföreningarna i sollentuna-trakten brukar klistra upp hemgjorda affischer i tunnelbanan o på pendeltågen… Googla lite… (internet är stort, det finns mycket mer än bara travhästar ;) ;D … )