Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettvarning-för
Läst 4570 ggr
Crowone
1

Varning för RESURS BANK!

Hejsan!

Vill bara berätta min historia med Resurs bank.

Innan dec måste jag ha nya vinterdäck. Är fattig student som väntade pengar efter dec och jag var tvungen att ha de där däcken eftersom jag annars kört olagligt till skolan. Kommer in på trevliga däckfirman som erbjöd mig en kredit genom Resurs bank. Administrationsavgiften visar sig vara ok med tanke på min situation.

Först betalar jag 2000kr, sen 295kr som var sista betalningen och allt var betalt. Sista chansen att betala in summan var sista februari och min sista inbetalning gjordes 17 februari (11 dagar före utgång och ränta). I början på maj kommer en avi om att jag har en skuld på 495kr!!!!! Vad i h-te, tänkte jag. Allt är ju betalt! Jag ringer företaget som då säjer att:

- "Ojdå, ser visst här att det är betalt".

Jag frågade hur detta kom sig då att jag fått detta krav? "

- "Du har skrivit fel OCR-nummer på sista betalningen".

Ok, sa jag men nu är allt avreglerat? och hon svarade (irriterat) att "ja ja, nu är den borta".

Vi la på och jag tänkte att nu ska jag banne mig se om jag verkligen skrivit fel OCR nummer som hon sa…….DET HADE JAG INTE!!! Det var inte svårt att kolla detta på swedbanks sida nämligen.

Nu undrar jag om ett företag verkligen får lov att göra så här? Är inte detta beteende olagligt??? Jag misstänker ju starkt att de bara testar för att ev få in lite extra från sådana som inte har järnkoll, som nu jag hade i detta fallet.

Jag säger USCH och FY FY FY!! till detta företag och rekommenderar er alla att kolla vääääldigt noga vad de försöker få in pengar på men även andra kreditföretag så klart.

MVH Crowone.

nagithas
0

tror att alla kredit bolag är likadana. Det bästa är att handla kontant. Men vissa gånger som denna gång har man inte råd med det. Men om man kan ska man handla kontant.