Breda skor
Var kan man köpa (herr-) skor som är breda?
Jag har inte stora fötter- men breda. Ett ständigt problem. De flesta skor jag köpt som jag kunnat använda har varit ca 2 cm för långa, och ändå nästan för smala för mina fötter.

Jag har samma problem, men med damskor. Varför ska skor vara så smala?
Jag har samma problem som ni har också med damskor eller har snarare bred fot och extremt högvrist!!! Antingen får man ta två storlekar större på skorna eller så får man helt enkelt köpa tantskor i storlek som faktiskt passar dina fötter, de är i regel bredare. Men vilket ung person vill gå runt i tantskor. Tror dock inte att det finns någon sko som är bredare. Vi får nog handla förstora skor för att få ner fötterna i dem.
Jag har breda, höga, korta fötter och har genom hela livet fått prova mig igenom hela skoaffärer för att hitta skor. Och numera är det ju faktiskt möjligt att hitta skor som är breda nog, men kanske inte i lågprisbutikerna.
Det finns märken med bred läst men de flesta affärer har dem inte.
I USA finns det skor med ett W efter som står för wide = bred. Så du kan shoppa breda skor via internet, trist bara att de inte går att prova innan köp. Med låg dollar så kan det vara värt att iaf testa ett eller två par skor. Sen kan man ringa affärer innan man åker dit och frågaom de har Wide skor eller inte. Ringer flera så börjar dom snart ta in iaf ett eller två par sånna iaf. De kan säkert även beställa in så du kan prova.
/Fridaybrew
Tackar - tipset med W var nytt för mej annars trodde jag att jag test det mesta.
Nu ska jag jag W 
jag kan ju tillägga att jag numera för första gången är innehavare av ett par stålhätteskor (stl 38) som inte skaver på "yttertårna", utan där det faktiskt till och med finns utrymme att vifta på tårna utan att slå i varken sidor eller tak på stålhättan! Och sköna är de också!